10 jan 2011

Hallo!

Först skoldagen på detta året idag. Den började med att min lilla flicka Suki väckte mig genom att gnälla som en bebis utanför min dörr. Yes, mamma jobbar tidigt denna veckan och hon kan ju inte sova själv, jag har en riktigt sällskapssjuk hund =) .
Ja, sedan fortsatte den med att min buss inte kom, eftersom jag verkligen hatar att komma för sent sprang jag från Ullevi Södra till skolan och det var minsann inte lätt, halt som bara den. Som tur var halkade jag inte, heh. Väl framme i skolan är det första jag ser skärmen vid ingången, där står det att min svenskalärare Ida är sjuk och lektionen måste ställas in. Yeeey, dagen kan bara inte bli sämre..
ÅH, första skoldagen och allt sånt här ska hända. Att jag lade mig för sent igår (kl 1) gjorde inte saken bättre, jag kunde få sova ut en timma till.
Jag och Shno var i alla fall där och vi satt utanför klassrummet och snackade och hade det trevligt. Nästa lektion trodde vi både inte fanns så vi fortsatte att sitta kvar där, tio minuter in på lektionen "som inte finns" går vi ner för att checka att det verkligen stämmet till klassrummet, självklart hade vi lektion. Åh, glömde helt bort att det är temaschemat man ska titta på och vi som hade varit där en timma tidigare till och med blev en kvart sen. Aja, sedan blev skoldagen lite bättre men ändå onödigt. Vi har inga mattelektioner denna veckan så fick en tre timmars håltimma och sedan språk i en timma.
Efter skolan tog jag bussen hem, köpte lite frukt och gick hemåt. Det första jag gjorde var att sätta på datorn och titta på en serie som jag nyligen förälskat mig i. Jag har precis sett klart den och jag gillar den. Killskådisen är super, förut gillade jag honom inte men nu...hahah. Och tjejen var rätt bra hon med, halv fransk tror jag hon är, otroligt vacker iaf. Serien är taiwanesisk och heter Endless Love =) . Me like!!

Ja, det var väl allt jag ville säga. Nu ska jag tvätta bort all smink, sätta lite yogurt i facet, äta frukt och plugga lite tror jag :) . Imorgon börjar jag halv ett så får lite sovmorgon, wiiie!

Juste, fick också reda på att jag fått MVG i slutbetyg i kurs Matte A, är så himla glad♥


En egobild jag tog i förra veckan. Det var längesen!


Ungefär såhär ser jag ut nu, hah vet väldigt smickrande.

Aja, nu ska sminket av, byebye för denna gången!


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se