R.I.P Jackie 170910♥


17/09-2010


Igår när vi var hemma hos mina kusiner fick jag reda på att deras hamster dött, den morgonen. Jag blev så klart lite ledsen men jag kan inte säga att jag är jätteledsen och det gör mig ännu mer ledsen. Lite komplicerat jag vet, men som sagt, jag är dålig på att formulera i ord. Alltså jag är lite arg och ledsen på mig själv för att jag inte blev så ledsen över Jackies död. Visst, hans liv kanske inte är lika värdefullt som en människas liv men ändå, det är ändå ett liv. För om någonting skulle hända Suki (inget kommer att hända min älskling), så skulle jag nog bli lika ledsen som ifall en människa skulle dött, som stod mig nära då. Hon betyder verkligen jättemycket för mig och det är hon som fått mig att känna denna känslan för första gången, att älska någon. Japp, jag älskar min hund verkligen. Jag vet inte hur jag skulle kunna klara mig utan henne.
Men liksom Suki är Jackie också ett djur men den betyder inte lika mycket för mig, det skäms jag lite för. Även om han inte var min hamster så var det faktiskt våran familj som köpte den till min kusin Emil. Och jag tyckte ändå väldigt mycket om honom, tyvärr inte lika mycket som min kärlek till Suki♥

I alla fall, rest in peace min lilla älskade Jackie♥


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se