Hongkong 25/6-16/8 2010

Detta året, 2010 åkte jag till Hongkong alldeles själv, det var verkligen roligt att få spendera mitt sommarlov där, men tiden gick alldeles för snabbt.

När jag var där skrev jag om vad jag gjorde om dagarna och tänkte skriva det nu i min blogg/dagbok. Jag skrev inte direkt utförligt men det räcker för mig, jag kommer att förstå ändå =) . Egentligen borde jag plugga matte just nu men jag pluggade hela dagen igår och jag ska plugga hela kvällen idag också. Vill bara få det här överstökat så jag kan uppdatera min mobil. Kan nämligen inte titta på youtube videos på min mobil, måste uppdatera programvaran men då kommer allt på telefonminnet att försvinna och det är där mina små 'dagboks uppdateringar' finns på. Okej, det finns ingen mer anledning att slösa bort min dyrbara tid.
Let's start!


30 juni.

" Jag vaknade samtidigt som Florence , kl 5, men gick inte upp förrän klockan 7. Kusinerna gick till skolan och jag tittade på tv från 8-11, det var nyheter på varenda kanal typ. Åt också en liten tårta och drack mjölkte till frukost. Jättevarmt ute, tog bussen med faster till deras 'centrum' och gick igenom hela köpcentret, fick med mig lite grejer hem. Sen äta lunch på ett ställe där deras 'jy lam' med nudlar är populära. Jag åt fiskbullar med nudlar, gott. Sen gick vi till gai si och handlade mat, frukot och en bukett med blommor till farfar. Sen hem och titta på tv. Somnade framför tv:n och lekte med Sugar. Sen kom kusinerna hem och vi tittade på tv och så spelade jag ett dataspel med Lawrence. Bubble Struggle 2. Sen gick Lawrence för att träna tennis och vi åt middag innan honom. Hade duschat tidigt denna dagen så tittade på serien som gick 8.30 med Steven Ma, Fala Chen och Linda Chung. Sen fruktdags och sedan sova. Jag och Florence snackade en bra stund innan vi lade oss. Fick se ett foto av hennes klass också, skulle vilja vara med henne i skolan för en dag, men det är förbjudet. "

1 juli.

"
Vaknade 5.45, gick upp och fixade mig, Florence tog hand om Sugar. Vid 6.45 åkte vi till Tai Wo Station och spelade badminton på ett sportcenter där i 1h, roligt var det. Fast blev helt utmattad. Efter det gick vi till ett café och åt där. Jag åt nudlar med fiskbullar än en gång och drack kall mjölkte till det. Sen åkte vi till Mong Kok och hämtade farbror och farmor, åkte till farfars begravningsställe. Han dog nämligen denna dagen för 11år sedan. Min andra farbror från Hk kom med dit. Sen åkte vi hem igen och var där en stund. Spelade spel på datorn med Lawrence. Sen åkte vi ut och åt restaurang, japansk mat. Testade kall udon men tyckte inte om det. Sen lämnade vi farmor och farbror på tågstationen, åkte vidare till deras centrum där fasters man klippte håret. Vi gick runt i shoppingcentret och hittade lite grejer, sen hem igen. Spelade dator igen och sen kom några gäster till dem och vi snackade, åt mat och de testade svensk chips. De hade varit i den svenska avdelningen i Shanghai, de tyckte om potatismosen. Sen spelade vi kort. Sen monopol med kusinerna och tittade på serien med Steve ma, spännande, del 18. Sen duscha, tvätta håret, äta frukt och sen sova. Surfade lite på mobilen också. 99 "


Okej, trodde inte det skulle vara så jobbigt att skriva av från mobilen men jag orkar inte mer just nu.

Ska titta klart på serien med Raymond Lam 摘星之旅, på mandarin. Haha, orkar inte vänta hela veckan för att få se den på canto. Sen blir det att plugga matte. Byebye!


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se