4 oktober

Hello!

Just nu halvligger jag på mammas säng med laptopen i knät och skriver. Egentligen borde jag börja skriva på en eller några av mina många uppsatser som måste lämnas in denna eller nästa vecka. Deadline! Men jag känner ju mig själv bäst och just nu är inte jag på plugghumöret och ändå om jag skulle sätta mig vid mina böcker och börja skriva skulle jag inte komma någonstans, så det är lika bra att göra något annat just nu.
Nej, jag har inte börjat strunta i skolan, det är fortfarande lika viktigt för mig men jag känner bara att jag måste ta lite paus just nu, har inte riktigt kommit in i gymnasiestudierna, det är väldigt annorlunda mot vad jag läste på högstadiet. Det är lite för mycket för mig just nu.

Lite kort om min dag. Skolan började vid 9.30 och slutade 15.25, det hände inget speciellt. Vi gick igenom båda stegproven på matten, såg att jag gjort massa slarvfel och att det måste förbättras. På torsdag är det blockprov och det kommer att betygsättas tyvärr.
Efter skolan fick jag ett sms av mamma där det stod att hon var på ett café med hennes kollega. Såklart jag åkte dit, fika vill man ju inte missa. De var på 'Le pain francais' på Olskrokstorget. Jag tog en lite moussetårta med chailatte. Gottgott. Efter det gick vi en sväng i Limitbutiken och klart jag hittade nåogt. En stickad lång tröja med ovanligt stora hål. Lite udda men jag gillar det. Sen hittade jag en födelsedagspresent till lille Elvin som fyller 1år på fredag. Wiiee. Kan inte fatta att det redan gått ett helt år, tiden går fort.
Efter mina nöjda inköp åkte vi hem och nu sitter jag här.

Om en stund ska vi åka till Guma för Winnie har fått en liten flicka, Estelle heter hon♥. I fredags föddes hon. Vi var på sjukhuset i fredags och hälsade på henne, så himla söt och liten. Dock var hon inte så mörk men det kommer hon nog bli. En söt liten flicka med krulligt hår, åh! Grattis til Winnie och JP än en gång!!!

I alla fall, ville bara skriva lite kort om vad som hänt det senaste. Egentligen orkar jag inte men jag som sagt kunna läsa tillbaka i denna fina men ack så tråkiga blogg för andra men intressant för mig om vad som hände under min ungdom.

I förrförra veckan tror jag det var så åkte systern till England för att studera där i 3år. Det blev Manchester University, är glad att hon kom in på en skola utomlands, det finns bara fördelar med det. Sen är det en bra grej för mig med, för äntligen, efter 16år får jag ett alldeles eget rum. Det ska jag verkligen ta vara på, tyvärr ser det ut som ett bombnedslag i mitt rum just nu men jag ska städa och göra det mysigt. Promise!
Mamma och pappa åkte också till England den söndagen för att kolla läget där och passa på att köpa dator och andra nödvändigheter till henne, det behövs när man bor själv. Jag och Martin var ensamma hemma den veckan men det gick finfint, mamma hade lagat en stor kyckling curry gryta och chili con carne till oss så det var bara att koka ris och sedan äta =)

Elvin kan gå helt själv nu, kanske inte så snabbt men han gör det frivilligt. Ställer sig upp och börjar gå :)
Mormor och morfar har också kommit hem från Kina nu, riktigt trevligt. Det är också med de jag tillbringat de senaste helgdagarna med, mahjong, hehe.

Just det, i förra veckan åkte alla ettorna till Ljungkile, det var riktigt roligt. Från tisdag till torsdag och så fick vi ledigt på fredag. Det var synd att Emelie inte kunde följa med, hon blev sjuk :/ .

Lite mer om just denna resan kommer men just nu hinner jag inte. Ska äta middag och sedan åker vi och hälsar på bebisen♥

P.S Har jag skrivit innan att min klass och den andra naturklassen var i Stockholm vecka 36 eller 37? Roligt var det också men inte lika rolig som Ljungkile resan ;)

Pau

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se