14 oktober

Hola!

Jag sitter just nu framför mammas dator och skriver detta medan jag tittar på 'A walk to remember', bra film dock så sorlig. Jag börjar så klart gråta. Precis som  på alla andra noveller från Nicholas Sparks men jag gillar dem.
I alla fall, jag har verkligen ingen lust att skriva om vad som hänt den senaste veckan, jag orkar inte. Det har varit en jobbig vecka och jag är helt utmattad. Jag vet också att jag kommer att ångra mig i framtiden. Aja, kan väl berätta lite kort då.

Förra lördagen, kalas för 4 personer. Elvin, Josephine, morbror & morfar. Trevligt! Syrran var ju hemma denna helgen för att hon skulle till tandläkare. Sedan gick jag plugga häcken av mig på söndagen, likaså måndag. På tisdag, 2 stora prov, sammanlagt 4h. Sen blev det piano på kvällen för att min lärare inte kunde denna onsdagen.
I onsdag kunde jag äntligen ta det lite lugnt, vi spelade badminton på idrotten, roligt. Men efter skolan var det tvättstugan som kallade, suck.

Idag har varit en kort dag men jag har ju ph-samtal 1h 40min efter jag slutat skolan. Efter skolan tog jag det lugnt hemma och har faktiskt inte gjort någonting med skolan att göra, känns super skönt.
Imorgon väntar en kort dag, först novellseminarum som börjar 9.00 för mig, man ska bara diskutera och om man gör det får man G, det är det högsta man kan få i denna uppgiften. Sedan ska vi ha introt till demokratitalet och sedan basgrupp där Jonas (min PH) ska bjuda oss på fika. Min klass har bestämt att varje fredag ska någon antingen köpa eller baka något gott till oss andra. Det ska bli spännande att se vad han har att bjuda på. Vi börjar med detta denna veckan eftersom han var sjuk förra veckan. Och efter basgruppen slutar jag eftersom vi har en halv studiedag imorgon. Lite onödigt eftersom jag egentligen bara har en spanskalektion och så 2 WS pass men det är ju inga jobbiga lektioner precis =)

A just det, på tal om det. Han var här förra torsdagen, vi hade precis haft honom i matten men sedan blev han tydligen sjuk och gick hem utan att berätta det för oss eller sätta upp en lapp på dörren. Nepp, vi fick alltså sitta där i ca 2h, helt i onödan.

Ojdå, nu har jag skrivit massor men det jag ville skriva var att jag fått min körkorttillstånd och mamma och pappa, deras handledartillstånd så nu får jag äntligen börja övningköra lagligt. Haha, har kört innan jag men det car innan sommaren, längesen. Vet inte ens om jag kommer ihåg hur man kör manuell, haha.

Som avslut på detta inlägg så tänkte jag skriva om vad jag har för planer om imorgon.

Slutar som sagt tidigt, närmare bestämt 11.35. Hade egentligen bestämt med mamma att vi skulle gå på stan eftersom hon är ledig men jag snackade med henne i telefon förut och det blev inte så. Min morfar har ont i knät och har haft det ett tag nu men det har blivit sämre och han kan inte gå ner för trappan, knappt gå. Så därför ska de åka till akuten imorgon och titta till vad som är fel.

Krya på dig och hoppas du blir frisk snart♥


Längesen med bilder så här kommer en på Elvin och mig, taget från förrförra veckan tror jag =)

Visst har han blivit stor, redan 1 år♥

Just det, angående fortsättningen av min Hongkong resa i somras så kommer jag att fortsätta med den men bara när jag verkligen har tid och orken. Det kommer ju ändå komma upp här förr eller senare så det spelar ingen roll, det är ju för mig bara ändå. Just nu ligger de tryggt sparade i utkast på min mobil. Hoppas inte det händer den något för då försvinner allt. Orkar inte med något sånt igen, att kameran försvann förra året har fortfarande stor betydelse för mig. Jag kommer inte kunna förlåta mig själv för det, vill inte att något sånt ska hända igen.

En allra sista grej. Jag orkar ju inte skriva varje dag och tycker att det är tråkigt att skriva så jag tänkte lägga in bilder lite oftare istället. Och skriva någon liten bildtext osv. Så klart nya bilder då, det kan kommer gamla också men då blir det mycket roligare för mig i framtiden när jag tittar tillbaka. Bilder är bäst dock fastnar jag aldrig på foton :(




Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se