6 maj

Nu blir det att skriva för fullt tills klockan tickar till 18. Då ska jag ta bussen till Svingeln och möta upp Liza♥, så går vi tillsammans till Kunskapsgymnasiet.
Det ska bli riktigt spännande.

Och missförstå mig inte nu, när jag skrev 'skriva för fullt' menade jag inte här i bloggen, nej det har jag inte tid med. Skolan är alltid första prioriterad, tyvärr.
Jo, men vi har ju en uppsats som ska vara klar och lämnas in på måndag, smarta Pauline har inte ens börjat skriva än och imorgon och på lördag kommer hon ej vara hemma. Ojdå. Nej men jag har ju söndagen på mig också men jag vill helst bli klar med den idag så jag slipper vara så stressad under klassresan, då blir det inte roligt..

Så om en stund, när jag skrivit klart det här ska jag sätta på lite musik, lurarna på och skriva så det ryker, yeah.

Tänkte skriva lite om dagen också..

Vaknade vid 8 av att renoveringsgubbarna kom och jag kunde inte somna om så spelade mobilspel en stund. Sedan gick jag upp och bytte om, packade väskan, åt en banan och sprang ner till cykeln. Mötte Lisa vid korsningen och vi cyklade tillsammans till Frida. Från henne cyklade vi vidare till rugby plan och vi var där i god tid, passade på att sola lite. Riktigt roligt att se att solen är uppe och att luften faktiskt är varm.

Efter en stund hade alla 9:r kommit och vi satte igång med att jogga runt planen. Våran couch är en engelskman som tränar både Sävedalen A:lag och landslaget. Han var riktigt grym och vi fick testa på massa övningar.

Vid en övning skulle vi slänga oss på gräset utan att ta emot med händerna, jag vågade faktiskt eftersom det var gräs^^
När vi tränat i ca 1h blev det lunch och jag hade med mig en flaska mer, en banan, gifflar och slätbullar, dock åt jag inte gifflarna, tänker spara de till klassresan :) .

När vi ätit klart låg vi på filten och solade och snackade, riktigt trevligt. Sedan blev det dags för match. Tjejer för sig då, det var super roligt. Inte så att jag vill börja i det men min inställning var verkligen på 100 och jag gjorde mitt bästa. Slängde mig, tacklade folk och sprang så fort jag kunde. Fick till och med lite beröm av Jonas, vår idrottlärare^^
Sen sa Mike, engelskmannen att jag hade den snyggaste tröjan där, eller ja, jag hade en hoodie. Det stod nämligen 'I ♥ London' på den, hihi.

Vid 13.30 slutade vi och jag och Lisa cyklade hem, det var inte roligt, uppförsbacke hela vägen. Buu..

Men super bra träning för bena ju!

aja, nu måste jag rusa, annars kommer jag fastna här framför datorn och då kommer uppsatsen aldrig bli klar. Bye!

P.S, hinner kanske skriva ett till inlägg annars ses vi inte förrän på lördag kväll eller söndag. Kommer försöka ta massa kort^^


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se