2 maj

HOLA!

Idag är det söndag, det betyder att jag måste plugga. Haha, orkar verkligen inte men jag ska inte bryta mitt löfte. Om en stund (ska bara titta på serien jag förälskat mig i nylien, bara några avsnitt, hih. 'Down with love' heter den) ska jag sätta igång med pluggandet. Det blir att göra klart bildläxan och sedan plugga till nationella som vi ska ha på onsdag. Fysik. Inte roligt.

Igår kväll hade jag super trevligt. Min kusin Emil fyllde år i tisdags och vi var där och firade honom igår. Är verkligen ledsen över att jag glömde skriva om det i tisdags, jag var så himla stressad över alla läxor och prov vi kommer att ha :/ . Eftersom jag visste att jag inte skulle sitta vid datorn gjorde jag ett inlägg i förväg och publicerade den snabbt igår. Visst var jag smart denna gången? ^^

Iaf, dagen började med att jag och mamma åkte till Sportlife och körde aerobicpasset. Super roligt med lite träning, med tanke på att jag ätit mycket onyttigt i veckan. Jag fick köra dit, hihi, dock var det med pappas bil som har automatväxel.
Efter passet körde jag hem och vi hämtade Martin och åkte till kusinerna. Vi gjorde ett stop emellan på Ica Kvantum och köpte jordgubbar och grädde till tårtan. Första gången i år jag åt jordgubbar, söta var de också!
Passade på att köpa färdiga portioner mat på Ica också. Köket är ännu inte klar så vi måste äta frysta portioner denna veckan också. De maträtterna mamma köpte till mig förra veckan gillade jag inte alls så det skulle bli bättre om jag valde själv denna gången =)

Till middag fick vi grillat. För första gången på en vecka fick jag äta 'riktig' mat, super gott. Vädret stod på vår sida också, grillat mat är extra gott^^
Efter middagen gick jag, syrran, Emme och Jimmy ut. Alla var så mätta så vi kände för en promenad så vi kunde förbränna maten så vi skulle orka äta tårta också. Det slutade med att vi var ute och gick i 1h, sedan gick vi till en lekplats och gungade på en 'kompisgunga', det är en jättestor rund gunga som man kan sitta flera på. Roligt hade vi iaf.
Efter det gick vi hem och sjöng för Emil och åt tårta. Josephine hade bakat två tårtor, en rulltårta med grädde och jordgubb på och en choklas mousse tårta. Jag åt så klart moussetårta, moussetårtor är ju godast! Kunde dock inte äta en stor bit, för mycket choklad :/ .

Efter tårtan spelade jag mahjong med några vuxna och vi hade trevligt resten av kvällen =)

Japp, det var min lördag. Kom hem vid 3 och somnade direkt typ.
Vaknade vid 11 idag så det blev inte mycket sömn. Åt nudlar till frukost, mums!

Nu ska jag fortsätta och titta på serien, shoo!

P.S Super snygg är huvudpersonen i serien♥ ah

Bilder från kvällen kommer någon annan gång, orkar inte just nu..


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se