Piano♥

Hallo igen!♥

Tillbaka vid datorn igen! Vet ni vad jag har gjort?! Jopp, suttit framför mitt piano och spelat non stop i mer än 40 min. Det är värsta länge för att vara mig. Jag har varit lat och inte tränat på min läxa så fick lite ångest och sa bestämt till mig själv att jag ska klara och spela det stycket utantill.

Jag är en rätt envis person så när jag väl bestämt mig för en grej så ska jag klara den. Men  ag är också enn person som ger upp lätt om det är något fysiskt jag gör, som att springa till exempel. Hur envis jag är kan jag inte tvinga min kropp att fortsätta och springa när jag är helt slut. Önskar att jag hade bättre uthållighet men tyvärr..

Men nu när jag satt framför pianot och lyckades pricka alla tangenter perfekt och spelade flytande pirrade min mage. Det kändes jättebra att spela en låt som jag verkligen gilla och kunna den flytande. Jag är väldigt glad nu för att jag inte slutade att spela piano. Inte förrän nu inser jag hur mycket jag egentligen gillar att spela piano. Jag vet att det har tagit ett tag för mig att inse det när jag spelat i mer än 4 år men bättre sent än aldrig^^

Jag gillar inte att få läxor i piano men är det en låt jag verkligen tycker om att spela är det okej.

Det pirrar fortfarande i min mage, jag är typ stolt över mig själv att jag klarade att spela det svåra stycket, att jag inte gav upp. Ibland är det  bra att vara envis ;)

Nu har jag bara några jobbiga grejer att klara av innan påsklovet. Eller ja, det är 5 prov och många andra läxor då men jag ska klara det!

Det känns skönt att få alla de här proven avklarade innan lovet för annars måste man plugga under lovet och det är inte nice. Inte för att vi inte kommer ha fler prov efter lovet men det tar jag itu med senare, haha!

Nu kurrar magen, ska gå och se om maten är klar!
Efter maten ska jag äta frukt och läsa på frågorna jag skrivit om andra världskriget, jag ska ju få ett bra resultat på det provet :)


Från och med nu ska jag försöka se allt från den positiva sidan♥


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se