7 mars

Söndag, en lat Pauline

Skulle egentligen åka till stan med mamma och köpa lite grejer till klädkammaren och efter det skulle jag få lära mig grunderna till hur man kör en bil. Jag är ju 16år nu! Men sedan skulle syrran av någon anledning följa med och då visste jag att jag inte skulle få träna med mamma så jag skippade att åka med. Man kan säga att jag är lat eller att jag inte orkar med syrran atm.

Idag vaknade jag vid 9 och ville verkligen somna om men det gick inte. Jag är jättetrött nu men kan inte "sova middag" :/ . Jag låg iaf kvar i sängen och tittade på Shrink, en film på min mobil. En och en halv timma senare var den klar så jag gick upp. Konstig men på något sätt tycker jag om filmen :S . Jag åt lunch och bytte om till bekväma kläder, sedan lade jag mig i mammas säng och tittade på 16 and pregnant...

Nästa vecka kommer vara en skön vecka, endast 4 skoldagar, vi har studiedag på fredag ^^ Tyvärr har vi fortfarande läxor och så men jag klarar mig. Den enda läxan jag behöver läsa på idag är kemiläxan, fast jag kan den redan så egentligen får jag slappa hela dagen idag :)




Jag bloggade inte igår nej, men först åkte jag och mamma till K-rauta och köpte lite grejer till klädkammaren, sedan åkte vi till Allum och jag shoppade loss. Haha, nej inte riktigt, ville verkligen köpa massa grejer men hittade inte alls mycket :/ . Tar kort på allt en annan dag, idag är Pauline trött och lat (som alltid) .

Vi fikade också på Allum, eller typ, jag drack bara ett glad färskpressat apelsinjuice och mamma loka med blåbärs muffins. Jag var tvungen att spara min mage, skulle ju på tjejmiddag.

Jag tror jag har glömt skriva om det på bloggen, eller?

När vi kom hem igen började jag och mamma fixa lite inne i klädkammaren och när jag tittade på klockan var den 17:45 och klockan 18 hade jag bestämt med Lisa att vi skulle gå. Fick jättebråttom och hann inte fixa någonting, lät håret vara som den var men bytte till lite finare kläder.
Vi skulle till Frida, hon skulle bjuda oss på middag och det skulle bli en tjejkväll. När vi kom dit hade redan Cindy och Amalia kommit, vi skulle bara vara 5 pers och jag tycker det är ett bra antal, då kan man prata om allting utan att någon blir utanför. Det är lite svårt att förklara hur jag menar, men jag fattar och det är huvudsaken^.^

Hon bor jättefint och hennes badrum, asså det är typ drömbadrummet, större än mitt rum :/ . Jag älskar allt som har med arkitekt att göra och det är verkligen roligt att komma hem till personer som bor så fint och inredningen var så mysig och fin :) . Tyvärr ska de sälja huset och flytta till Stockholm i höst. Så hon ska börja gymnasiet där, kommer sakna henne :(

Frida bjöd oss på lax med klyftpotatis, hemlagad sås + sallad, cider, kolsyrar vatten och kola. Det var jättegott verkligen. Efter middagen stod vi alla 5 och snackade en stund i köket och dansade till musiken som spelades på radion, haha. Frida och Cindy började förbereda efterätten som var chokladfondu med frukt. Jag är ju ingen chokladälskare men det var verkligen jättegott! Man behöver ju inte doppa hela fruktenbiten och det gjorde jag inte och det blev jättegott. De smälte en mörkchoklad och en mjölkchoklad block tillsammans. Himmelsk gott alltså! Sedan var ju mina favorit frukter med också. Ananas, vindruvor och melon, mm!!!! Vi hade banan också och det var jättegott det med. Man brukar vanligtvis doppa jordgubbar men på denna årstiden finns det inte färska och goda jordgubbar, så det var lite synd :/ . Men det är definitivt inte sista gången vi ska ha en sån här mysig kväll, det var verkligen jätteroligt!

Efter fondun var alla jättemätta och vi snackade om lite allt möjligt, så som tjejer brukar snacka när de har en tjejkväll, haha :) . När vi hade snackat en stund bestämde vi oss för att titta på en film som Frida hade hyrt. Den heter "The ugly truth" och den var verkligen grym, jag gillar tjej huvudpersonen, hon är en riktigt bra skådespelerska. Filmen är en typisk tjejfilm men en bra en. Rekommenderar den verkligen! Vi hann också titta på slutet av melodifestivalen, Pernilla och Jessica kom vidare till finalen. Jag hade ingen speciell som jag hejade på precis men grattis till de iaf.

Till filmen åt vi godis och drack kola, gissa om man kände sig gravid när man kom hem, haha!

Mamma var iaf snäll och hämtade mig, Lisa och Amalia så vi slapp gå, hihi, tack mamma♥.

Det var iaf en jättelyckad kväll och det var längesedan jag hade så här roligt, tack till er tjejor, ni är guldvärda♥.
Måste säga att det var riktigt skoj utan P där, det låter dumt jag vet men måste säga så ändå .

Vi hade så roligt så glömde ta kort :/


Enda bilderna jag tog, åh, blev jättesugen på det igen! :(


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se