27 mars

Godmorgon!

Idag vaknade jag vid 10 och ville egentligen inte gå upp men när jag väl vaknat så kan jag inte somna om. Gick upp och satte i linserna, sedan blev det att gå ut med sömntutan Suki. Tittade ut genom fönstret för att se var det var för väder och japp, tråkigt nog regn. Suki hatar regn och jag tycker dagen känns så mörk och dyster, ger ingen bra känsla. Men dock tycker jag att det är rätt mysigt att lyssna på regnet som öser ner, haha, jag har aldrig sagt att jag är normal, eller? ^^

Igår åkte jag, mamma och syrran till gymmet och körde ett Body Step pass. Hade för mig att det var MRL men jag hade fel. Det var faktiskt riktigt roligt och jobbigt. Jättebra för att träna bort all fett på kroppen, man håller igång hela tiden. Tyvärr kunde jag inte köra 100%, jag har troligen problem med mina fötter. Jag har alltid fått ont i hålfoten på båda bena när jag ska springa eller hoppa på idrotten, danser osv men när jag går vanligt för det inte ont. I början gjorde det inte jätteont men med tiden får jag kramp i hålfoten bara jag springer några varv och hoppar. Trodde det var något fel på mina skor först men nu har jag testat flera par och det är likadant. Jag tror jag måste skaffa inlägg, har skeva fötter, buhuu.

Det gjorde iaf extra ont under passet men jag var med på allt och försökte, :) . Har sagt det till mamma så vi ska nog boka en tid hos **** (vet inte vad de personer som jobbar med sånt heter) så får vi se vad de säger...

Jag har inga speciella planer för idag, ska kanske åka in till Allum med mamma för hon skulle byta ett par byxor. Men en sak jag måste göra är att plugga till biologiprovet vi ska ha på tisdag. Varje gång vi ska ha prov försöker jag alltid plugga så mycket att jag kan exakt allting och satsa på ett högt betyg men denna gången vet jag inte. Eva,vår biologilärare gillar inte mig och jag ser det väldigt tydligt. På ett läxförhör hade jag skrivit exakt likadant som Lisa och hon fick 3 poäng på den frågan medan jag fick 2 poäng bara för att jag hade skrivit lite extra utöver det som kanske inte hade något med frågan att göra men hon hade sagt att man inte kunde få något minuspoäng. Detta har hänt fler än en gång. Jag har sagt åt mig själv att prata med henne om det och det ska jag göra.
Förra terminen hade vi ett prov om Ekologi med henne och jag pluggade verkligen stenhårt och när jag gjort provet tyckte jag att det gick rätt bra. När vi fick tllbaka det sa hon att jag fick G på provet och det var tre poäng från VG. Jag blev helt paff, det var mitt första G på ett prov någonsin. Jag visste inte vad jag skulle säga, jag tyckte att det hade gått bra ju och hade för en gångs skull förväntat mig ett bra betyg. Icke sa Nicke. Jag började gråta efter lektionen. Ingen fattade varför jag började gråta och jag ville inte prata om det. Jag blev verkligen jätteledsen.

Sedan skulle varje person en och en prata med henne enskilt om betyget och hon sa till mig att hon hade tänkt höja mig till MVG (jag hade VG), men när hon såg resulatet av mitt prov sa hon att jag inte ligger på VG+ längre, snarare VG- . Jag blev så himla sur på henne! På alla läxförhör förra terminen fick jag antingen MVG eller VG och nu pågrund av det provet som jag faktiskt hade 3 poäng från VG sänker hon mig från VG+ tlil VG- . Asssåå, ÅH! Nu när jag tänker på det blir jag arg igen!

Jag tittade igenom provet och försökte hitta mina fel. Visst hade jag några fel men alla de felen hon gett mig var bara hälften av de riktiga fel. De andra har hon bara inte fattat hur jag menar. Okej, jag kanske inte är jättebra på att formulera mig, men jag skriver alltid ut allting jag kommer på och alla andra lärare förstår mig, så så stort fel kan det inte vara på mig. Det är isf hon som har svårt för att förstå.

Därför tänkte jag på detta provet kunna allting och svara på frågorna exakt så som det står i boken, då kan det ju inte bli fel. Jag vet att de flesta läraren vill se svar som visar att vi förstår vad vi skriver och inte skriva av boken men hon förstår tydligen inte mig så jag får väl skriva av boken då.

Aja, nu har jag iaf bestämt mig för att kunna detta provet jättebra och satsa på ett högt betyg. Hon ska inte få sänka mig. Men jag kommer ändå inte ändra min åsikt om henne, hon är en av de sämsta lärarna på skolan. Vet inte ens vad jag gjort henne, varför har hon så emot mig?

Åh, nu har jag fått skriva av mig, det känns genast mycket bättre.


Nu ska jag titta på favoritserierna och plugga framåt kvällen eller något. Jag ska iaf inte ge upp!


Old picture
P.S Mattias vann Let's Dance 2010, yeeey♥

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se