16 mars

Idag hade vi vårat första nationella prov i engelska för årskurs 9. Det var del B, alltså läsförståelse och hörförståelse. Vi började klockan 8.30, tog med två bananer också ifall jag skulle bli hungrig, hih^^ Var inte speciellt nervös, vi började med läsförståelsen och det gick rätt bra, lite svårt var det men jag tyckte jag gjorde mitt bästa och det är det som räknas.
Sedan hade vi rast i 30 min och efter rasten blev det dags för hörförståelsen, den var jag lite mer nervös inför och tyvärr måste jag säga att jag inte hann med allt. Eller asså jag skrev på alla frågor men jag hann inte lyssna och se om jag skrivit rätt eller inte. Människorna i bandet pratade väldigt otydligt, hm :/ . Jaja, nu är det gjort iaf, det känns skönt.

Sedan fortsatte skoldagen som vanligt, på musiken hade vi ännu en ny lärare så vi delade upp klassen i två grupper och jag var i gruppen med den nya läraren. Han var jättetrevlig och vi fick lärare oss spela olika instrument som man brukar spela i länderna man talar persiska. Det var riktigt roligt !

Fick också reda på att jag fick MVG på spanska provet, 112,5/117. Är väl nöjd men skulle vilja ha fullpott, hah.

Nu ska jag öva lite på pianoläxan och sedan trallar jag iväg till Partille Centrum, är super shopping sugen så tänkte åka in en bra stund innan så jag hinner shoppa lite, hihi^.^





Me yesterday

Sådär, skriver mer när jag kommer hem. Måste plugga till provet så vill intw sätta mig vid datorn. Jag känner mig själv bäst och vet att jag kommer sitta kvar vid datorn och strunta i att plugga. Icke bra!


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se