Kunskapsgymnasiet

Kommer du ihåg när vi lovade varandra att vara ärliga mot varandra?

Nu ska jag vara helt ärlig. KOmmer du ihåg när du frågade mig om det var okej att välja samma skola, ifall jag skulle bli sur. Jag sa nej. Det var faktiskt delvis sant, jag skulle inte bli sur på det sättet för det är din framtid det handlar om och vadå, om jag skulle sagt jaa, skulle du inte välja den skolan då eller? Jag vill inte vara personen som du kommer skylla på i framtiden och säga till andra att det var mitt fel att du valt fel skola. Eller så kan du lika gärna vara jättetacksam för att du började på IHGR som du tänkt från början. Tacka mig för att du sa till mig att börja på den skolan. Ingen av oss vet hur det kommer att bli, ingen kan se in i framtiden. Men just nu, här och nu så tänker jag vara helt ärlig fast det kanske kommer att låta lite egoistiskt eller elakt. Men det här handlar också om min framtid, jag har alltid velat titta på denna skolan medan du sa att du hört från massa att den verkar dålig. Jag tycker inte man ska lyssna på andra, det är din framtid det handlar om, alla tycker olika, vi alla är olika individer, du borde veta det bättre än mig, eftersom du har väldigt starka åsikter om allt och alla. Det verkar inte som du tar gymnasieskolor väldigt allvarligt eftersom du sa till mig häromdan att du lika gärna skulle kunna välja Donner fast du inte sett den men har hört att den är bra och för att den har ett bra rykte. Ja, det är vad andra tycker, det handlar inte om någon annan nu, det handlar om dig!

Nu har jag skrivit massa saker och har fortfarande inte kommit fram till det jag ville säga från början. Eftersom du sa till mig att det står väldigt lika mellan Kunskapsgymnasiet och IHGR, så snälla, kan du välja IHGR??!! Du tycker ju om båda nästan lika mycket och då skadar det väl inte dig om du väljer IHGR, asså jag lovar, om jag bara hade det modet som du och alla andra som tänker välja den skolan har så skulle jag valt den direkt!!! Du är inte jag, därför kommer du aldrig kunna fatta min rädsla, okej jag pratar svenska för att jag känner mig säker på det språket. Men som du ser på lektionerna, brukar jag prata då? Räcker jag upp handen, nej det gör jag inte! jag har jättesvårt för sånt medan du är en person som har jättelätt för att prata och därför kommer du aldrig att förstå mig.

Nu kanske du säger att det inte är säkert att vi kommer i samma klass, nej det är inte säkert. Men vi kommer ändå att träffas varje dag och jag skulle tycka att det varit jobbigt. Du ska veta att när du är i närheten så känner jag mig osynlig, du är en person som gillar att ha uppmärksamhet och därför märker inte du när du gör någon annan osynlig. Du gör det helt omedvetet, när man står där och pratar med kanske tre pers så kan du liksom på något sätt knuffa ut en av oss fastän du inte märker av det. Jag är den som alltid blir osynlig i din närhet, du är den som alltid vill berätta allt och när någon annan vill prata så typ lyssnar du inte. Jag tycker det är jättejobbigt! När jag åkte till England i somras så hade jag jätteskoj! Där fanns inte du, jag fick vara mig själv och det var jätteskönt och nu om vi går på samma skola så skulle jag vart tvungen att vara någon annan igen, jag vet inte om jag orkar det i tre år till, snälla, varför kan du inte välja IHGR, för min skull för en gångs skull?

Jag vill inte skylla på dig att jag inte får några vänner i din närhet men eftersom du inte vet hur du är när du är med folk så kommer du aldrig att fatta hur jag känner mig.

Jag har bara denna skolan jag verkligen tycker om, du har två, snälla!


Asså jag börjar snart gråta, orkar inte det här mer, tack för att jag har dig så jag kan få skriva av mig. För en gång skull ska jag inte låta min rädsla hindra mig, jag ska försöka prata med henne och säga sanningen, det jag har skrivit här har jag bara skrivit allt som kommer ut från min hjärna och det kan låta jätteelakt, jag ska inte säga det exakt så men jag ska säga sanningen, för en gångs skull.

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se