I'M DONE

Yes, nu är gymnasievalet avklarat. Jag har rangordnat 5 olika skolor men egentligen vill jag bara gå i en av de. Men de sa att man helst ska ha 3 eller fler skolor så jag la till de jag kanske vill gå. Men nu är det äntligen klar. Jag kommr ihåg i höstas, när jag inte visste ett dugg om gymnasieskolor och ja var jätterädd. Grät flera gånger på grund av det också, men nu är det klart och jag känner mig äntligen bra igen förutom det då.

Nu har jag bara de nationella proven och vårterminsbetygen kvar att oroa mig för och om jag kommer in på den skolan jag vill gå på. Om jag inte kommer in på den vet jag inte vad jag ska göra, vill inte ens tänka på det. Men en sak vet jag, det kommer bli många tårar..

Nu måste jag plugga in reglerna för nätsporterna tennis, pingis, badminton och volleyboll. Fattar inte varför man ska ha prov om sånt. Jonas sa iallafall att detta provet var väldigt viktigt för vårat betyg. Den är typ 20% av hela betyget, tycker det är väldigt onödigt men han är läraren så..
Men ändå om jag pluggar stenhårt och får MVG på detta provet kan jag inte få MVG som slutbetyg, det vet jag. Men jag ska ändå göra mitt bästa, det är ju mittlöfte, right? :)


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se