I did it

Jag försökte att säga till mig själv att allt kommer att ordna sig men det gick inte. Det är lätt att ljuga för andra men man kan aldrig ljuga för sig själv. En en gång grät jag mig till sömns, det var jobbigt. Jag sa till mig själv att försöka prata med henne efter skolan men redan på första lektionen så kunde jag inte hålla mig, började gråta och Kajsa gick med mig ut. Det bara rann ur mig, alla tårar, jag kunde inte hålla tillbaka de längre, mina ögon var redan svullna från dagen innan och det blev ännu värre. Mascaran rann bort, allt smink försvann helt enkelt. Pernilla sa att hon nog kommer att välja Kunskapsgymnasiet, det var därför jag inte kunde hålla mig längre. Efter en stund där ute så hade jag lugnat ner mig och ville prata med henne. Bara få det överstökat, jag känner henne mycket bättre än vad hon känner mig och jag visste att det egentligen inte skulle hjälpa att prata med henne, hon förstår mig inte och kommer aldrig att göra det. När hon kom ut började jag försiktigt prata med henne, hon avbröt mig direkt, började gråta och typ skällde på mig, sa massa grejer och det var inte ens så jag menade. Från och med då kunde jag vara säker på att hon inte är den bästa vännen jag vill ha. Hon sa till och med till Kajsa att gå, hon vet att hon har väldigt starka åsikter och jag blir svag om jag jämför med henne, därför behövde jag stöd från någon men såklart fattade inte hon det. Jag menade verkligen inte att Kajsa skulle stå på min sida utan jag ville bara ha någon där. P missförstod mig ännu en gång, hon tog det som om jag hade Kajsa på min sida. Att hon aldrig kan vänta och tänka igenom allt innan hon börjar prata. Att hon inte fattar att hennes ord skadar andra.

Jag fick inte prata klart och hon sprang hem. Sedan kom vår engelska lärare Marina ut och pratade en stund med mig. Jag berättade för henne om allting, om hur jag kände, om vad jag ville och om hur jag tycker. Hon förstod mig exakt och jag blev jätteglad, första gången någon verkligen förstår mig, hon sa att jag är omtänksam och är en väldigt snäll tjej, medan Pernilla är väldigt dominant men för en gångs skull så ville jag sätta mig själv i första hand och sedan kommer alla andra. Hon förstod att jag hade jättesvårt att säga emot Pernilla men hon tycker att jag var stark som vågade stå på mig själv. Hon sa att jag ska följa mitt hjärta och välja en skola, inte bry sig om alla andra, jag skulle stå på mig och hon skulle stötta mig. Ifall vi båda kommer in på samma skola så kunde vi ändå gå i 2 olika klasser, kunskapgymnasiet tänker ta in 2 naturklasser och då sa Marina att hon kunde skriva ett brev till rektorn om han inte fattade. Det tyckte jag var jättesnällt och jag är verkligen verkligen jätteglad över att hon förstår mig ♥, tack Marina♥

Nu har jag iallafall försökt och det var mitt mål. Jag förväntade mig aldrig att hon skulle förstå mig för jag vet hur hon är men jag försökte och jag är nöjd. Just nu vet jag inte hur jag ska göra men allt kommer att ordna sig, ändå om dörren stängs framför dig kommer alltid ett fönster att vara öppet, det kommer alltid att finnas en väg♥

Tack Kajsa, Lisa F, Martin, Marina, Ulrika, tack för att ni stöttat mig, jag uppskattar allt och tycker verkligen att det var jättesnällt, tack♥


HAHA, varsågod!

Nu känner jag mig mycket bättre, har fått ut allt från mitt hjärta och känner mig jättelätt nu, tack så jättemycket, om en stund ska jag till stan med mamma, wiee♥

P.S mamma vet ingenting och jag har inte tänkt berätta för henne om det, hon kommer heller inte att förstå mig eftersom hon tror att jag och P är bästabästa kompisar. Aja, och sedan en till sak, P är sur på mig, men jag bryr mig inte. Det var hon som inte ville lyssna på mig och det var hon som reagerade för snabbt och det är hon som inte förstår mig. I don't care anymore. D.S

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra att du känner dig bättre<3

om ja förstod rätt så handlar det om att ni inte ska gå på samma gynasium? Ja och mina vänner ska nog inte heller det, fast man kan ju alltid försöka hålla kontakten efter :)

2010-01-22 @ 15:59:47
URL: http://ilyhugo.blogg.se/

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se