VARFÖR MÅSTE DU GÖRA SÅ?!

Vår sista lektion var kemi igår och jag såg att P inte var på lektionen, hörde från Vladimira att hon gått upp till expetitionen för att prata med vår kurator. Kände redan på mig att det måste ha varit på grund av mig. 

Efter So:lektionen idag höll Ulrika kvar mig för att hon vill snacka. Då var jag helt säker på att det hade med henne att göra. Ulrika hade pratat med Åse (vår kurator) som hade pratat med P och hon sa att hon hade det jobbigt. Åse ville prata med mig och se hur jag ser hela situationen och sedan se om vårat problem går att lösa. Hon hade lyssnat på P's version och nu ville hon veta hur jag tänkte, Ulrika tyckte också att det var bra att jag skulle prata med Åse, jag hade inte precis något val så var tvungen att säga ja. Efter skolan gick jag till Åse och vi ska träffas fredagen som kommer klockan 9.

När jag gick ut tänkte jag, va håller jag på med egentligen? Varför ska jag göra så att jag börjar gråta igen och slösa min energi, varför ska jag missa en lektion bara för att hon mår dåligt, det är ju inte mitt fel precis?

Jag har försökt prata med henne innan men jag fick inte. Så vadå, så jag får prata nu bara för att det passar dig? När jag ville prata lät du mig inte göra det och började skälla ut mig direkt utan att veta vad jag egentligen skulle säga, vad är det med dig egentligen?!

Varför kan du inte bara låta mig vara? Bara för att jag fortfarande har massa kompisar som dessutom står på min sida utan att ens veta vad det handlar om? Du får faktiskt skylla dig själv, ingen tvingade dig att behandla dina kompisar dåligt, det är du som inte gillar de.

Jag tänker inte prata med dig mer, vi kommer inte att bli kompisar igen, det kommer aldrig att bli bra igen mellan oss. Jag gillar inte ditt sätt att behandla andra och hur du är som person, jag gillar bara den Pernilla som jag lärde känna, du gillar väl inte mig heller eller?

Jag orkar inte mer, du förstör mitt liv!!!

Hm, vem var det då som skrek mig rakt i ansiktet och sa att vi inte skulle prata med varandra i resten av nian och när vi började på gymnasiet skulle vi inte känna varandra, hm vem var det?!

Det var en av de största anledningarna till varför jag inte ville vara kompis med henne längre.

Jag ska prata med kuratorn men jag ska absolut inte bli kompis med henne igen.

Jag tycker att jag har rätt, hon tycker att hon har rätt. Ändå om hon erkänner att hon har fel kommer jag inte förlåta henne, jag orkar inte mer.

Jag har inte berättat om vad som hänt mellan oss för mina vänner, endast Kajsa, Lisa F, Martin och Sanna. Det var ju den gången jag inte kunde hålla mig och var tvungen att få allt ur mig. Anledningen till varför jag inte berättat är för att jag inte vill att mina vänner ska behöva välja en sida att stå på, ifall de umgås med henne eller om de umgås med mig så ska de känna att de svikit den andre. Jag vill absolut inte sätta mina vänner i den situationen.

Men vad gjorde P då? Hon snackade med Lisa bakom ryggen på mig och sa att allt var mitt fel. Om Lisa skulle stå på någons sida så skulle det vara hennes, asså jag fattar inte vad det är med henne. Hur elak kan man vara egentligen? Sedan snackade hon skit om andra i min klass också, ÅH! Lisa sa ingenting men när hon berättade det för mig sa hon att hon står på min sida. Jag är väldigt tacksam för det och jag vet att de flesta av mina vänner står på min sida och jag är verkligen jätteglad. Tycker inte att jag förtjänar de ibland, mindre tjänar ju P isf, hon behandlar ju alla som skit. 

Nu orkar jag inte lägga ner mer tid på henne.. ciao!


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se