I am afraid

För några veckor sedan fick lilla Suki väldigt mycket tvål i munnen. Hon mådde inte alls bra och "hostade" hela kvällen, hon skydde upp en del men det fanns endå kvar i halsen och magen. Jag blev jätteorolig och kunde inte sova på hela natten.

Efter några dagar blev det bättre igen och hon "hostade" inte lika mycket, det hände enstaka gånger, men varje gång hon var ute och andades in friskt luft börjad hon "hosta" igen. Jag var så rädd, den känslan var riktigt hemskt. Jag började tänka på, att en dag kommer inte hon finnas i denna världen och jag är verkligen rädd för att den dagen är här snart. Nu, när jag tänker tillbaka och om jag skulle fått välja igen skulle jag inte vilja ha en hund. Förut förstod jag inte vad älska betydde men nu vet jag. Jag älskar verkligen Suki och vet inte hur jag kommer klara av att leva utan henne. Nu förstår jag att man faktiskt kan ha ett djur som en familjemedlem. Suki betyder jättemycket för mig och jag är jätterädd för att hon ska försvinna, det får inte hända!

Idag badade min bror Suki igen och hennes "hostattacker" har kommit tillbaka igen, jag är rädd, min mage pirrar och allt känns bara jätteobehaligt, jag vill bara gömma mig någonstans och gråta. Men jag vet att jag måste vara stark, hon behöver stöd.

Hon kan heller inte öppna ena ögat, vet inte om hon fått tvål i den eller om hon på något sätt fått ögoninflammation, hoppas verkligen inte det. Om hon inte blir bättre får vi ta henne till veterinären. Snälla, jag ber, låt henne bli frisk och glad igen. Hon är världens finaste och snällaste hund, snälla♥

Jag vill bara sätta på mig öronproppar så jag slipper höra henne hosta och jag förstår verkligen hur jobbigt det är, kommer ihåg när jag hade min halsböld, det var hemskt, riktigt hemskt. Det går inte att beskriva den känslan men det gjorde så ont att jag faktiskt bara vill försvinna härifrån, jag önskade att någon bara kunde slå mig jättehårt så jag svimmade, så jag kunde slippa den smärtan. :(

♥Suki måste bli frisk, måste!♥


Finaste, bli frisk igen!


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se