Feg

Nu känner jag mig mycket bättre. Jag gick till skolan lite tidigare idag för att få prata med Ulrika, jag sa till henne att jag inte kunde prata med P och det respekterade hon. Det var skönt att få det sagt och nu mår jag mycket bättre för det. Dessutom är det 1 februari idag och valet är redan gjort för de flesta. Jag vet inte vilka skolor hon har valt men jag tror hon valde samma skola som mig som första val, aja. Det är bara 3 år, (jag är positiv, duktigt va?) sen är jag fri från allting, yeah. Eller inte.

Jag ville också prata med Ulrika om att jag inte tycker att jag förtjänar MVG i svenska men jag vågar inte. Vet egentligen inte varför men jag vågar inte.

Idag fick vi häftet med texterna vi ska ha i Delprov A som vi ska ha på tisdag, 80 minuter har vi på oss. Temat är "I Gränslandet", texterna var inte så värst svåra att förstå men sedan fick vi ett papper där det stod vad andra elever svarat i det nationella provet år 2008 eller någonting. Det fanns 3 olika svar och jag tycket svar 1 lät bra men när jag tittade längre ner var den icke godkänt. Jag fick typ panik, läste igenom alla frågor och svar och svaren på nivå 3, alltså de bästa svaren, så skulle aldrig jag skrivit. Därför känner jag väldigt stor press nu, jag har ju MVG i svenska. ÅH! Jag har inte MVG i matte eller engelska och det känns ändå rätt skönt. Jag vet att jag inte kan höja mig i matte men jag har en chans att höja mig i engelska och jag ska göra mitt bästa. Sen ska vi ha ett nationellt prov i ett av NO ämnena och jag hoppas verkligen att vi inte ska få kemi, då är jag bokstavligt talat död. Jag vill behålla mitt MVG i kemi och om vi ska ha ett prov på det kommer jag inte klara det och då kommer hon sänka mig, bläää. Snälla, snälla, snälla, snälla, snälla, snälla sig att vi inte ska ha kemi som vårat nationella prov, snälla!

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se