Babbel om pollen

Brrr, var precis ute med Suki, usch vad kallt det var. Just nu snöar det också och då blir det ännu värre, men det värsta är ändå vinden. Suck, när kommer våren egentligen??

Eller nej just det, våren gillar jag inte! Alla som är pollenallergiker håller nog med mig, nu när våren är på väg kommer också pollen. Jag vet att det är väldigt många som är allergiska mot pollen och jag förstår precis hur de känner. Dock är jag inte den som är jätteallergisk mot det men det är min pappa. Därför försöker alltid min pappa åka utomlands under våren, haha. Önskade att jag med bara kunde åka iväg så där..

Varje år har jag haft det jobbigt, jag är inte personen som har problem med att ögonen kliar och rinner och så utan det allvarligaste för mig är min näsa. Man nyser hela tiden och det är som att man är förkyld hela pollensäsongen och jag avskyr verkligen det. En av de värsta sjukdomarna är nog förkylning enligt mig, jag hatar verkligen det. Jag är en person som måste andas genom näsan och då blir det väldigt jobbigt när man exempel ska gå och lägga sig. Det tar alltid lång tid för mig att somna och det är riktigt hemskt.

Varje år har jag testat medicin som sägs hjälpa mot pollen men det har inte hjälpt en enda gång. Jag har minst testat 5 olika tabletter och 5 nässpray förra året och inget hjälpte. Till sist stod jag inte ut mer så fick åka till vårdcentralen och se om de kunde hjälpa mig. Läkaren skrev ut ett recept på en nässpray. Jag hade inga större förhoppningar denna gången heller men det hjälpte faktiskt. Jag blev överlycklig att jag äntligen hittade nått som hjälpt mig. Tyvärr skrev min läkare bara ut två doser så nu har jag bara en kvar, jag hoppas verkligen att den kommer hjälpa mig denna våren med. Att vara pollenallergiker suger, buu!


Ojdå, haha, det var inte precis det här jag skulle skriva om men aja..


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se