AVATAR



Det går inte att beskriva hur bra denna filmen är. Jag kan inte fatta det, visst hade jag förväntningar för denna filmen eftersom den fått så bra kritik men jag trodde verkligen inte att den skulle vara så här bra. Jag var typ gråtfärdig under hela filmen, den var så fin samtidigt som det var så sorgligt. Men jag är en person som gillar lyckliga slut och denna filmen slutade bra, det ger massa plus. Kan inte fatta att personen som kommit på denna storyn är samma person som gjort Terminator och Titanic, jag såg en intervjuv häromdan med honom och han såg inte alls ut som en person som kunde ha en sån fantasi. Okej, jag dömmer folk alldeles för snabbt men han såg verkligen inte ut som det. Men jag är glad att han inte gav upp, alla fattar nog att det inte alls är lätt att göra en sån här film, han och hans team var grymma, tack så mycket. Tycker verkligen den är värd en Oscarpris, den ska få en Oscar om inte fler! Och att filmen fanns i 3D gjorde det ännu bättre, det var inte jättemycket 3D effekter men det var ändå jättebra gjort. Alla färger och alla fina figurer som egentligen inte finns, allt var så himla vackert. Na'Vi folket, så himla fina, Neytiri, jättevacker, hela Omaticaya folket var fina. ÅH, allt folk har sånna fantasier, jag önskar att jag kunde vara mer fantasifull och komma på något sånt här. Planeten Pandora, språket, miljön, folket, djuren, robotarna, åh, allt. Tycker också det är väldigt duktigt gjort av honom att komma på ett eget språk, det kan inte vara enkelt. Jag skulle kunna beundra denna filmen hur länge som helst, skriva massa bra saker om denna och det kan aldrig ta slut, Aw, är förälskad i denna filmen. Dessutom var huvudpersonen grymt snygg, hih :)

Den var definitivt värd 150kr, man måste ju se den i en biograf också! Jag skulle kunna se den flera gånger igen, ÅH! Det går inte att beskriva hur mycket jag gillar denna filmen alltså.

Den var ju samtidigt så hemsk som den var vacker, man ville bara gråta.


Tack Amalia, för att jag fick se denna fina filmen med dig♥

Jag vill så gärna skriva mycket mer om denna filmen men jag hinner inte, *snyft*


Kommentarer
Postat av: Anonym

Avatar är jätte bra! :)

Okej, men om man klipper så kan man väll fortfarande ha långt hår ? :P

2010-02-07 @ 16:55:29
URL: http://ilyhugo.blogg.se/

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se