31 december

Under hela detta jullovet har jag vaknat varje dag av en väckarklocka, jag har verkligen haft fullt upp. Jag tror jag kanske fått en morgon då jag fick sova ut men typiskt då, så vaknar jag tidigt. Och när jag väl vaknat så kan jag inte somna om. En annan sak är att jag lagt mig alldeles för sent på kvällarna. Jag lägger mig inte förrän vid tre, fyra t.o.m fem. Detta är verkligen inte bra. Dels för min kropp, dels för mitt ansikte (påsarna unde ögonen) och dels för min hjärna. Jag vet egentligen inte varför jag är uppe så sent, som till exempel nu. Varför sover jag inte?

Asså det finns någonting i mitt huvud som säger att man ska ta vara på tiden, den är dyrbar, det är inte något man ska köpa. Därför försöker jag utnyttja den så mycket det går.

Och imorgon är det nyår, vi ska som vanligt fira detta hos Emme. Jag kommer bli tvungen att sätta alarm igen, vi måste ju vara där tidigt.

Iaf, idag eller menar igår (klockan är över tolv) så vaknade jag av väckarklockan vid 10. Gick upp och fixade mig, sminkade och satte på mig kläder medan jag tittade på nya tvbserien med Fala Chen och Steven Ma på datorn. Haha som sagt, gillar inte att slösa tid. Kan jag så gör jag gärna flera saker samtidigt. Sedan hann jag inte med att äta något, packade väskan snabbt, typiskt mig att inte packa innan. Sprang ner till bussen och åkte till Heden. Där mötte jag upp Felicia, vi åkte skridskor i ca 20min, haha vi stod inte ut mer, det var för kallt. Dock var det bara minus tre grader. Hehe, vi tog lite kort med hennes systemkamera och sedan tog vi vagnen in till centrum. Där letade vi efter en god thairestaurang. Vi hittade den som jag och min familj alltid åt på när jag fyllde år. Den heter Sucha thai eller något. Det är i alla fall i en källare typ. Vi åt lunchbuffé, 75kr, gott. Efter det gick vi runt på stan, det var kallt. Tittade lite på era grejer och fick faktiskt med mig ett par mjukisbtyxor från Cubus. 124kr. Dock köpte jag ett par andra från Gina två veckor innan, 249kr kostade de och jag gillar dessa mycket mer så ska lämna tillbaka de andra.
Efter rundturen på stan åkte vi hem till Felicia, jag ville åka pulka haha. Vi båda var väldigt trötta och somnade på bussen, hehe, men pulkaåkning är så roligt. Först värmde vi oss en stund hemma hos henne och sedan ringde vi hennes grannar och deras kompisar och gick till Esebacken eller vad de nu hette. De vi var med var små söta barn, haha. Elin och Erik som är Felicias grannar och Elina och Erik som är deras kompisar. Det var roligt. Jag och Felicia åkte tillsammans, hah. Dock slog jag i svanskotan så har jätteont där nu. Sedan bestämde vi oss för att åka ner för en jättelång trappa som var täckt av snö, haha det var super roligt. Efter det gick vi hem till Felicia igenom och mina tår var stelfrusna. Detta var inte riktigt planerat så jag hade inte med mig ordentliga kläder. Fick låna ett par regnbyxor av Cia =)
Vi snackade och hade det kul tillsammans, sedan blev det dags för mig att åka hem. Jag gick ner till Allum, gick till Ica Maxi för att köpa grejer till mamma. Var rädd att våran Ica här i Vallhamra skulle hunnit stänga innan jag var där. Kom hem vid nio i alla fall, åt en sen middag och sedan började jag med min skönhetsrutin och tittade på 'Allt en tjej vill ha' som gick på trean klockan nio. Har sett den massa gånger innan men den är så bra. Jag gillar Amanda Bynes och killen i den filmen är så grymt söt och snygg.

(Notering till mig själv, igår hade jag en diskussion med Felicia och Sam om det här, vad är skillnaden mellan söt och snygg)

Och nu sitter jag här framför datorn, har ätit upp en halv melon och några bitar Reisen, ska strax tvätta av fuktmasken och hitta någon bra film eller serie och titta på den, byebye. Orkar inte skriva mer nu. Dessa två inlägg har typ tagit mig en timma att skriva. Night xx.


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se