31 december 2010 lite tankar om året.

OKej, sista dagen i år 2010. Tänk att samma dag aldrig mer kommer att finnas, därför är det viktigt att uppskatta all tid man har, det säger jag alltid till mig själv.

Just nu ligger jag på min stora sköna säng med laptopen framför mig, fuktmask på ansiktet och skriver. Jag känner mig så duktig som tagit hand om min hy väldigt bra igår och idag. Detta ska vara ett av mina nyårslöften, att ta hand och bara mer försiktig om min hud, det är den värd.

Min lilla skönhetsrutin som jag ska köra minst en gång i veckan (hoppas verkligen jag klarar det här) ser ut såhär.

Först tvätta av allt smink
Använda steamen i ca 30min, hela ansiktet
Använda en djupt rengöande mask, porresning.
Använda en fuktmask som kan sitta kvar länge. Använder niveas just nu
Badda ansiktet med ansiktvatten för att ta bort överbliven smuts. Just nu använder jag cliniques + den hemmagjorda.
Smörj ansiktet med nattkrämen, eventuellt serum + finnkräm.
Balsamera läpparna innan läggdags, försvarets hudsalva ftw.

Om det går så ska jag också ha naurellyogurt så ofta det går i ansiktet. Väldigt bra för ansiktet.

Jaoo, såhär ser den ut nu, jag har ju precis börjat med detta så ändringar kommer det säkert att bli. Jag kommer ta upp det här när detta sker. Jag vet inte om jag har skrivit om det tidigare, men min hy har blivit mycket sämre sen jag kom tillbaka från min resa till Hongkong. Den har blivit jättetorr (min hud brukar annars vara rätt fet och kanske lite torr på kinderna, blandhy med andra ord.) på senaste tiden, så torr att det flagnat. Smink är heller inte något som kan täcka över det så fick typ panik i början, visste inte vad jag skulle göra. För de ansiktsprodukterna jag använde hade det ju gått jättebra med innan sommaren också. Jag och mamma gick i alla fall till Åhlens och fick hjälp där, hon rekommenderade Clinique, mamma har också använt det märket en gång i tiden och den var bra. Därför valde jag att testa den, testa kan ju inte skada. Det blev kombination nummer två för mig, blandhy. Jag har nu använt den i snart en månad och jag tror jag kan se lite förbättringar i mitt ansikte, eller så beror det på att jag använt fuktmask rätt ofta de senaste veckorna. Men vi får se, det tar faktiskt ett tag innan man kan se reslutat, huden har inte riktigt vant sig än.

Oj, haha. Hur lyckas jag alltid komma in på andra ämnen när jag ska skriva ett inlägg om något helt annat?

I alla fall, det jag ville säga var att det är nyår idag, wihooo.

Jag både gillar och ogillar det. Gillar det för att det är roligt, något nytt händer och det är som att någon trycker på en delete knapp, man kan börja om från början. Men och andra sidan kommer det kommande året vara tufft. Jag kommer läsa klart andra delen av ettan och börja tvåan, det kommer vara riktigt tufft. Mycket plugg, lite fritid. Därför måste jag bli mindre beroende av alla serier och filmer, för annars kommer jag verkligen inte nå de betygen jag vill ha.

Asså år 2010 har varit ett bra år. Jag har blivit mycket mer självsäker, träffat nya kompisar, insett många saker, blivit mer självständig, upptäckt världen mer, träffat nya människor, börjat på en ny skola osv. Det finns massor med bra saker.

Men samtidigt har jag blivit mycket känsligare, jag har jättelätt för att gråta och jag känner mig så himla sårbar. Att jag och en viss person inte är kompisar längre har verkligen påverkat mig väldigt mycket dock inte bara negativt måste jag erkänna. Det har ju fått mig att tänka klart, fått mig att inse mycket saker. Fast det var verkligen en tuff tid jag fick gå igenom. Nu när jag tänker tillbaka så är allt suddigt, jag vill och vill inte tänka tillbaka. Min hjärna har försökt radera det ur mitt minne.

Jag är väldigt glad över att jag lärt känna så många nya vänner detta året, jag tror jag äntligen har hittat mina äkta vänner. Vänner som jag kan vara mig själv med. Innan tänkte jag faktiskt aldrig på hur jag var mot mina vänner och vad jag själv tyckte om dem. Nu när jag tänker tillbaka så hade jag det rätt jobbigt, jag försökte passa in hela tiden, det var riktigt jobbigt. Men jag insåg inte det förrän näe jag träffade på nya människor. Det var då allt blev klart i mitt huvud, det är den här personen jag vill vara. Jag vill kunna vara mig själv och andra ska acceptera det eller dra. Så är det bara, jag ska inte behöva anpassa mig för att folk ska gilla mig, isf förtjänar de inte mig som en kompis. Iaf, de nya personerna jag träffat har jag verkligen jätteroligt med och framförallt, jag kan vara mig själv. Är så himla glad!

Okej, det var det här jag ville säga för den här gången. Snart kommer ett inlägg om min dag idag, sista dagen före nyår^^^


Denna bilden tog min tvilling Cia på mig är vi var på jul på Liseberg. Hon har en systemkamera och den är super grym.

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se