27 december

Hallo, nu var det ett tag sedan.

Väldigt tråkigt måste jag säga, nu när det är lov så hade jag ju lovat mig själv att uppdatera här om den senaste tiden. Fast som vanligt har jag varit för lat, men nu har jag tvingat mig själv att göra detta. Jag vet att det låter väldigt fel, att ha en blogg och skriva i den ska ju vara något man tycker om, man ska inte vara tvingad till det. Men nu är det så att jag verkligen vill ha dessa minnena till min framtid, det dumma är ju att jag är för lat för att orka skriva. Aja, här kommer lite update från senaste tiden.

Idag
Idag gjorde mamma en lite operation i livmodern. Det gick väldigt bra och nu är hon hemma igen och vilar. När hon berättade om detta första gången kändes det som att mitt hjärta gjorde ett extra slag. Jag fick direkt en väldigt obehaglig känsla, men försökte att unvika den. Från den stunden har jag varit orolig tills nu men jag har inte velat visa den. Nu är jag i alla fall mer avslappnad och jätteglad för att det gick bra.

Imorse gick jag upp vid 11, ville inte riktigt vakna men var tvungen. Jag satte på mig kläder och gick ut med Suki, brrr vad kallt det var. Efter det satt jag framför datorn och tittade på WGM med Gain och Jokwon samtidigt som jag åt "nudlar i glas", gott. Vid halv ett väckte jag pappa och vi åkte till optikern. Nu blev det dags att titta hur det har gått med de nya månadslinserna jag fått. Från början använde jag endagarslinser och det fungerade fint men p.g.a den stora prisskilnaden mellan engångs och månadslinser valde jag att testa dem. I början gick det bra, men efter ca två månader märkte jag att dessa linser började sätta sig konstigt i ögat och att det skavde och så ska det inte vara. Så för 3-4 veckor sedan var jag hos min optiker Veronica och fick testa ett par andra månadslinser. Dessa var också i silikon och nu har det gått tre veckor sedan jag började använda de. Jag tyckte de nya var mycket bättre, men enligt henne passar inte silikonlinser mig, det hade fastna passa proteinceller, fett klumpar och sånt på linsen. Så ska det inte vara. Så nu gjorde vi ett nytt försök, denna gången beställde hon månadslinser i ett annat material, så jag ska testa de i tre veckor och sedan gå tillbaka för att se hur det har gått. Lite jobbigt, men jag vill ju ha de bekvämt för mina ögon. Linserna fanns dock inte i lagret så hon fick beställa ett par och jag fyra par endagarslinser så länge.

Efter optikern skjutsade pappa mig till stan, där mötte jag upp kusinerna (som har kommit hit från Dalarna för att fira jul med oss), samt mina andra kusiner som bor här + mina syskon. Vi gick på stan och jag visade min kusin Christoffer några secondhandbutiker, för han ville fynda lite där, dock hittade han inget. Istället shoppade han loss på Weekday, nu när det är mellandasrea här på stan så var det massa folk överallt. Som jag sa till min kusin förut. Ändå om jag egentligen gillar större städer så är Sverige rätt bra ibland. Tänk att i andra länder är det så mycket folk varje dag, hur orkar man egentligen? =)

Efter shoppingturen gick vi och åt thaimat i Arkaden, gottgott. Sen blev det en sväng i Nordstan där jag köpte en present till Felicia♥ som fyller år imorgon, Wihooooo. Jag ska dit och fira henne med några kompisar imorgon och det ska bli så roligt! Jag köpte en super skön och fin halsduk från Indiska, lila var den :D .

Ja och efter det köpte kusinerna donuts och åkte hem till Emme och jag åkte hem till mig. Och nu sitter jag här, har ätit lite vindruvor så är mätt och glad. Efter jag har skrivit klart detta inlägget ska jag fortsätta och titta på WGM och tvb serierna =) .

Juste, Morbror Long, hans fru och söta dotter Erica var också här och firade jul med oss, de skulle åka hem idag men missade tåget. Hah, de ska göra ett nytt försök imorgon. Mina andra kusiner åker hem på onsdag.

Imorgon
Imorgon ska jag som sagt hem till Felicia men jag ska också åka och lämna Suki hos hennes uppfödare. Hon löper just nu och detta är verkligen sista chansen som hon kan para sig på så vi bestämde oss för att göra ett försök. Hon ska stanna kvar där i några dagar och sedan hämtar vi henne igen.

Den 21:A började hon löpa.

ÅH, var sur jag är på mig själv!!! Ibland brukar jag anteckna några saker som jag vill ta upp här i bloggen och skulle just öppna anteckingen på mobilen men istället råkar jag radera den. ÅH, hur klantig får man vara !!!

Aja, några saker kommer jag ihåg i alla fall.

I förra veckan på fredagen (den 17:onde)  var jag på jul på Liserberg med Felicia, Mikael och Marcus, det var super trevligt! Innan hade vi varit en sväng hos mig, sen hos Felicia (spelade wii) och sedan till Mikael. Fick testa på hans nya trummor, skit skoj men svårt. Sen åkte vi till Liserberg, det blev lite sent. Hahha, klockan åtta var vi där typ. Vi gick runt, åt på Burger King och tog lite fina kort i vinterkylan med alla fina ljus.

Just det, den 19:onde var jag hemma hos Mikael och färgade hans hår till brunt. För ca en månad sedan färgade jag och några kompisar hans hår till blont, tyvärr blev det lite fail. Han ville ha det brunt så jag hjälpte honom, det blev inte heller så lyckat eftersom han hade blont hår innan. Färgen fick en lite grönare nyans, hehe.

På tisdagen (den 21:a) var det julavslutning på skolan. Vi åkte till NRJ hallen för att ha den årliga volleybollturnén. Jag var inte med, men hejade på min klass och tog massa kort. Min klass kom till A-slutspel men vann tyvärr inte. Efter det åkte jag till Frölunda torg med Felicia och Emelie, hittade lite julklappar, efter det åkte jag hem. Eller nej, jag åkte till Allum för att möta upp Josephine (just det, har glömt skriva om det. Hon kom den 19:de och ska stanna kvar här till den 13 januari. Hennes tandställning är av också. Tyvärr försvann hennes bagage med flyget hit, har fortfarande inte hittat den) och medan jag väntade på henne lyckades jag köpa alla julklappar. Efter shoppingturen åkte vi till Emme, Erica och de hade kommit den måndagen. Vi åt middag där och sedan blev det hemåt.

Oj, nu blev det ett långt inlägg. Aja, Suki har precis ätit klart maten och jag måste ut i det kalla vädret för en liten promenad. Byebye.

P.S, tyävrr fick jag inte med allt som jag velat ha med i detta inlägget. Dels för att jag glömt bort allt som hänt och dels för att jag inte orkar skriva mer. Blev plötsligt sugen på ostbågar så ska titta i skafferiet om det finns :D

P.P.S Jag fick MVG på historiaprovet, wihoooooooooooooo!

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se