15 december!

Åh så skönt, nu är allt jobbigt med skolan för denna terminen avslutad, wiiiiee!

Idag läste jag precis klart Matte A, det känns super gott. Klockan åtta imorse gjorde alla naturelever som går i ettan på gymnasiet i Sverige del två på det nationella provet i matte.
Jag vill inte, men måste erkänna att jag tycker det gick rätt bra denna gången. Del ett gjorde vi i förra veckan i torsdags och det gick inte bra. De enklare uppgifterna var okej, men det finns också en svårare uppgift som man kan plocka massa G,VG samt MVG poäng. Det var inte speciellt roligt. Men idag klarade jag mig bra, i alla fall enligt mig. Fast det är ju också så att varje gång jag tycker det går dåligt så går det bra och tvärtom. Därför vågar jag inte hoppas så mycket, men detta provet är väldigt viktig för mitt betyg i matte A och ett MVG vill jag jättegärna få. Annars ser jag inget hopp på att jag kommer kunna få det i matte B, C & D. Aja, det är inte något jag kan göra åt nu, jag har gjort allt jag kunnat så jag är nöjd. Fast ändå inte.

Nu till lite roligare saker. För att fira att jag är klart med allt jobbigt har jag bakat en cheesecake. wiie♥!

Dock måste den stå i kylen i 6h så får inte äta den förrän imorgon :/ .

Aja, då har jag i alla fall något att längta till. Duktig som jag är har jag tagit kort medan jag bakade, så recept + bilderna kommer upp snart. Ehm, menar då i veckan, orkar inte nu

Imorgon blir en kort dag för mig, har endast en lektion eftersom vi inte längre behöver gå på mattelektionen. Engelskalektionen börjar tio och slutar elva. I vanliga fall brukar jag ha PH-samtal på torsdagar, klockan kvart i tre men jag pratade med Jonas idag och vi kunde flytta det samtalet till kvart i tio istället. Det blir lite tajt med tid, så det får bli ett kort samtal imorgon, annars kommer jag för sent till engelskan. Hellre det än att vänta i 4h typ. Som jag fick göra idag. Efter nationella hade vi ingen idrott, det var ingen som sa till oss. Aja, är van vid att våra lärare säger "dålig med kommunikation mellan lärare" igen. Jag är trött på de nu, orkar inte ens säga till längre. Det är ju det enda de kan säga. Iaf, eftersom jag inte hade någon idrott började jag inte förrän klockan 14 och np gjorde jag klart klockan 10. 4h alltså.

Aja, nu ska jag fortsätta och titta film. Tittar på en ny serie, andra delen just nu. Vet inte vad den heter än, men huvudpersonerna är Fala Chen och Steven Ma. Great :D




Två bilder jag tog precis. Åh, stör mig verkligen på att mina ögonlovk är ojämna.

Kände att det var på tiden med lite nya bilder,

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se