The host/Genom dina ögon

OMG, Stephanie Meyer is really an amaging author!

Hennes fantasi alltså, jag skulle aldrig komma på sådana berättelser som hon gör. Twilight-serien är super grym och är känd över hela världen nu. De gör ju filmer av alla 4 delar också, dock tycker jag filmerna är sämre än böckerna, ofc♥. Och nu, hennes senaste bok, 'The host' på engelska och 'Genom dina ögon' på svenska är en av de bästa böcker jag läst.

Ett citat från hennes bok 'En science-fiction bok för de som inte gillar science-fiction'

Det är sant. Hon har en av de galnaste hjärnorna, hennes fantasi är super grym. Ingen skulle tänka så som hon gör, alltså det är något positivt.
Handlingen är så klart något som inte kan hända på riktigt, det är en science-fiction berättelse men ändå är den inte det. Man vet att det inte kan hända på riktigt men ändå kan man tänka sig hur det är.

Åh, asså det är så svårt att förklara med ord, det går inte att beskriva med ord hur bra den är.

Jag är en person som har läst hundratals böcker och jag älskar verkligen att läsa. Älskar att fastna vid en bok som är bra och inte kunna släppa tankarna från den. Det var ett tag sedan jag läste en sån bra bok men jag är väldigt glad för att jag tog mig tid att läsa denna boken.

Eftersom Stephanie Meyers böcker om vampyrerna blivit väldigt populära ville så klart alla läsa hennes nya bok också, så denna boken har haft över 20 reservationer och jag har inte orkat ställa mig i kö så fick helt enkelt vänta.

För ca 1 månad sedan var jag på Partille Bibliotek och sökte efter denna boken och det stod att den var inne, eftersom den står på vuxen avdelningen och jag brukar inte låna böcker därifrån frågade jag bibliotekarien ifall han kunde hjälpa mig. Han letade men hittade den inte, plötsligt får han syn på den i vagnen bredvid honom. Boken hade just blivit återlämnad, han sa att jag hade tur med tajmingen där, hehe. Jag håller med.
Känns som att jag och boken dras till varandra, hehe.

Jag älskar ju Twilightböckerna så började läsa denna boken direkt, jag tyckte den var väldigt komplicerad och fattade inte så mycket i början så jag slutade att läsa. Efter ca 2 veckor, hade jag inget att göra en dag så tog fram boken igen, satt och läste väldigt länge och jag kom mer och mer in i boken. Till slut blev jag fäst.

Idag läste jag ut boken och det var inte roligt, visst jag är förälskad i denna boken och vill verkligen veta hur boken kommer att sluta men jag vill ändå läsa mer, vill inte att det ska ta slut!

Aja, slutet är iaf bra och denna boken är en av de bästa böckerna jag läst, det kommer krävas mycket för att en annan bok ska slå denna. Den är nästan oslagbar alltså!!!

Det går inte att förklara mina känslor för denna boken, det låter riktigt löjligt redan att jag skriver att jag har känslor för en bok men det stämmer verkligen.

Twilight böckerna var jag med fäst vid men det var en annan sorts kärlek, åh. Det är så svårt att beskriva mer ord!

Iaf, jag älskar denna boken och jag är glad för att jag fortsatte att läsa den.

I love The host!
I love Stephanie Meyer!



Hon är väldigt vacker också




Love♥

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se