Roligt utan alkohol, yeaah!

Valborg idag!

Tyvärr ska jag ej titta på cortegen.

Varför?
Jopp, för det första det är dåligt väder, kallt. Brr
För det andra, ger mig dåliga minne. P..
För det tredje, har varit där varje år..
För det fjärde, jag har ingen att åka dit med, vill inte stå där själv precis..

Och nej, pratar inte om att jag inte har några vänner nu utan de flesta som jag känner ska antingen festa eller ha en myskväll med sin tjej/kille. Ja, då kommer jag som är singel då. Åh, ibland önskar jag att jag hade en kille faktiskt...

Iaf, man måste inte festa på valborg. Mina kompisar säger:
- ska du ut och fest ikväll eller?
- Nej det ska jag inte.
- ÅÅÅÅH, DU HAR INGET LIV!

Asså vaa? Vad har dagens ungdomar fått detta ifrån, man måste inte festa under Valborg. Man måste inte festa för att ha kul. Ett liv utan alkohol är så mycket bättre!

Kan nästan garantera att mer än hälften av alla ungdomar dricker och festar p.g.a grupptryck eller för att det är 'coolt'. So not okey!

Det finns faktiskt en anledning till varför alkohol har åldersgräns. Till varför pubar har åldersgräns. Kan ni fatta det någon gång? =)

Jag säger inte att jag inte gillar mina kompisar för att de festar nej. Jag gillar de jättemycket, det är deras grej att festa och jag kan umgås med de ändå. Jag gillar de för de dem är. Respekterar de mig respekterar jag de.

Jag säger heller inte att jag aldrig har druckit. Men jag menar att man inte behöver festa varje kväll och dricka sig full exakt varenda gång...

Aja, skönt att ha fått skriva av mig

Sista grej, man kan ha roligt utan alkohol med, promise you!

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se