Jag har bestämt mig

Japp, jag har bestämt mig för att bli mer personlig här i bloggen, det är ju ändå jag som ska läsa det i framtiden och då vill jag gärna ha mer detaljer så jag fattar något iaf =)

Mitt minne räcker som sagt inte långt, jag gillar egentligen inte att skriva men jag har skrivit dagbok sen jag var liten (12år) och jag vill kunna läsa tillbaka om hur mitt liv var och hur jag mådde osv..

Igår hittade jag en av mina dagböcker som jag skrev för två år sedan när jag var i Asien i 2 månader. Läste igenom det och vissa grejer kommer jag inte alls ihåg. Det som är väldigt synd är att jag inte alls skrev detaljerat så kunde inte riktigt friska upp minnet med hjälp av den.

Därför har jag bestämt mig för att vara mer personlig och skriva mer detaljerat. Det är inte alltid roligt att läsa om vad man gjort varje dag men denna bloggen är till mig själv så jag skriver som jag vill ^^

Ett exempel som jag ofta skriver som jag absolut inte kommer ha någon aning om vad jag menar när jag läser det i framtiden är "Nu ska jag titta på favoritserierna"

Vadå? Vilka serier? Osv. Det kommer bara leda till massa frågetecken...

För det första, varför jag skriver 'favorit' är för att jag gillar alla serier jag tittar på.

Jag följer ju alltid serierna som går på TVB, den kantonesiska kanalen i HongKong som vi också har här hemma. Förutom att TVB i Sverige är väldigt efterbliven om man jämför med Hongkong..

Det är därför jag tittar på serierna på datorn, då tittar jag på de serierna som går i HK just då.

Och nu har jag börjat att titta på väldigt många taiwanesiska serier också, de äger♥

För några år sedan startade jag att titta på serier från Taiwan och Korea, jag kan inte säga vilka serier som är bäst för jag gillar allihopa lika mycket. Jag har köpt med mig hela serier i DVD hem från Hongkong och de är några av mina absoluta favoriter. Me love♥

Jag är som sagt en film och serie nörd, asiatiska filmer/serier är mycket bättre än amerikansk men framför allt
100 gånger bättre än svensk TV, hihi^_^


Sitter just nu med återfuktnings mask på ansiktet och med laptopen på knäna.

Dags att skölja bort masken nu, byebye

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se