Åka utomlands?

Jag brukar nästan aldrig vara hemma under somrarna och jag tycker inte det är en negativ sak. Jag gillar inte Sverige och det har jag sagt många gånger (första gången i bloggen tror jag), om jag skulle fått välja igen skulle jag säga detsamma. Ändå om jag har massa fina vänner som jag lärt känna här så hindrar det inte mig.

Det är jättesvårt att skriva ut hur jag tänker men eftersom denna dagboken är till för mig så tror jag, jag kommer att förstå mig själv när jag läser det här i framtiden.

Denna sommaren som kommer har inte min familj några planer på att åka utomlands (min familj planerar aldrig i förväg, åker vi så åker vi, min pappa kan säga det en vecka innan liksom) för att min syster ska opereras och min brorsa ska åka på språkresa till Bournmouth i England.

Men jag envisades med att säga att jag inte ville stanna kvar i Sverige denna sommaren (det måste ha varit minst 5 år sedan jag inte åkt utomlands under sommaren) . Jag vill till Hongkong!

Jag frågade pappa och han sa, 'vi får se', han säger alltid så. Sen pratade jag med Helen och de tänkte åka till Turkiet för en vecka eller så för sol och bad. De frågade om jag ville hänga med och så klart jag ville!

Jag frågade pappa och då sa han, 'men nu ändrar du dig igen, bestäm dig!' . Jag trodde han skulle säga ja men han sa nej. Varför? Jo, han vill att jag ska åka till Hongkong så jag kan lära mig mer kinesiska, om jag åker till Turkiet kommer jag bara prata svenska med Helen och de.

Så klart jag blev lite ledsen, jag vill ju åka och sola och bada. Det var faktiskt ett tag sedan, jag vill bli brun!

I Hongkong är det visserligen varmt men inte sån värme från solen, från avgaser rättare sagt!
Där kan man inte bli brun :/ , men de har så mycket gott att äta och den bästa shoppingen så jag tackar inte nej.

Så som det ser ut nu kommer jag troligen åka till Hongkong själv och sedan joinar min pappa mig en månad senare eller så. Han ska åka i mitten av Juli, han skulle titta klart på VM innan han åker sa han. Jag vill dock åka innan, kanske redan efter sommaravslutningen, jag vet inte än.

Men att åka utomlands ska jag iallafall!

En sak jag är rädd för är att om jag åker dit själv så kommer inte de låta mig att gå på stan själv :( . Jag kommer troligen bo med min farmor för det mesta för mina kusiner går fortfarande i skolan och att bo med farmor är bäst för hon bor mitt i stan. Men farmor kommer ju inte precis följa med mig och shoppa. Jag vet fortfarande inte hur det kommer bli men hoppas de låter mig gå utanför lägenheten, annars kommer jag dö av tråkhet!

Ingen dator eller internet har jag tillgång till heller, buu :/ . Det är den enda saken jag är rädd för men jag tror ändå jag kommer åka till Hongkong, no matter what.

Så, nu har jag fått skriva av mig lite, det känns skönt.

Nu ska jag titta på den nya grymma serien och äta lite daim, MM♥


Hahahha

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se