Emma Watson

Vi håller på med ett tal i svenskan och jag ska prata om Emma Watson. Imorgon ska man redovisa och då måste allt vara perfekt, så håller på att öva på "talet" nu framför min syrra som spelar mitt sims 3 :) . Är super nervös inför imorgon, hjälp!
Såhär kommer typ mitt tal att låta, håller på att finslipa den nu =)



Emma Watson, ni kanske inte vet vem det är när jag säger Emma Watson men om jag säger att hon spelar rollen Hermione i Harry Potter filmerna vet ni nog.
Emma föddes år 1990 den 15 april i Frankrike och bodde där med hennes familj. Båda hennes föräldrar är advokater, när emma blev 5 år gammal skiljdes hennes föräldrar och hon flyttade med sin mamma och lillebror till England. Där började hon på förskolan, det var också där hon upptäckte att hon gillade att uppträda på scen, dikter och konst. Redan när hon var 7 år vann hon hennes första dikttävling

Året Emma fyllt 9 år fick hon reda på att hon och andra från hennes skola blev vald till att få chansen att bli rollen som Hermione. Hon blev såklart jätteglad för hon älskade nämligen Harry Potter filmerna och speciellt Hermione. Några veckor efter det blev hon kallad till en studio där hon gjorde en provinspelning med de två andra huvudpersonerna, Daniel som spelar Harry och så han som spelar Ron. När Emma blev 10 år fick hon reda på att hon fick rollen. År 2000 i oktober hade den första Harry Potter filmen världspremiär och Emma blev världkänd. Hon har också vunnit flera priser för denna rollen.

Medan Emma spelade in filmerna gick hon fortfarande i skolan.

År 2007 medverkade hon också i en film som heter Balett skor, där hon spelade en av huvudrollerna. Nyligen var hon också rösten till en prinsessa i en animerad barnfilm.

Nu i höst ska Emma börja universitetet men hon ska också vara med i de två sista harrypotter filmerna som kommer 2010 och 2011 tror jag. Hon vet fortfarande inte om hon vill fortsätta och vara en skådespelerska eller om hon vill syssla med andra grejer i framtiden. Det får vi se när hon gått ut universitetet eller nått.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefin blogg! :)

Allt bra med dig? ;b



(http://steeler.blogg.se/)

2009-09-14 @ 21:17:18

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se