18 september

Hejsaaan! :D
 
Gissa varför jag är så glad?!

JO, för det är freeedaaag♥

Haha, hemma från skolan nu och jag känner mig inte så stressad längre :) , mitt "tal" gick jättebra (och jag var den enda personen som läste helt utantill hittills, hihi.) sen hade vi vikarie på engelskan och då var det bara slapp, på spanskan fick vi jobba lite men det är inte så jobbigt så det var bra. Sista lektionen var svenska och då snackade vi bara typ och så fick vi sluta 20 minuter tidigare, Ulrika är så snäll♥

Nu ska jag egentligen dammsuga och moppa hela lägenheten men just nu orkar jag inte och eftersom mina föräldrar är och spelar golf så har jag några timmar på mig (: . Men ska nog ta och göra det nu så har jag det gjort. Sen ska jag nog nörda lite sims, tycker att det är lite dumt med tanke på att det är fint väder ute (troligen den sista veckan med sol?) men jag har ingen att vara med och det är tråkigt att gå ut själv. Haha, det lät som om jag var värsta mobbad där men nej det är jag inte. Just idag så blev alla mina vänner upptagna och så blir det ibland, jag har lärt mig att leva med det :) .

Just det, det här hände på morgonen innan jag gick till skolan
Imorse
(M=Martin/brorsan P=jag/Pauline J=syrran/Josephine H=Mamma)

M - Pauline! Kom snabbt!
P - Vad är det??!!
M - Suki har någonting vid ögat!
P - Men ta bort det då! (trodde att det var lite smuts bara)
M - Men den sitter fast! Hon kommer börja blöda om jag tar bort den!
P - *Börjar bli lite rädd* . Vadå blöda tänkte jag och sprang ut till hallen.
M - Det är som en stor finne typ.
P - *Jag tittar på klumpen* , åh, vad är det?
J - Åh, det är typ en cancerklump!
P - Nej det är det inte alls! *Osäker*
M - Men det kan vara en fästing.
J - Va? Fästingar som jag sett ser inte ut sådär.
P - Vänta lite, jag känner igen den där pricken, har för mig att jag såg en sån i  min biologibok, de visade en hund som hade exakt en sån här prick nära ögat. Fästingen var stor som en ärta, i boken stod det att den var en farlig fästing för att den blivit så stor och då har den ju också sugit massa blod från hunden. Man måste ta bort den direkt annars kan Suki bli sjuk!
*Mamma kommer ut*
H - Vad gör ni??
P - Mamma, Suki har en stor klump vid ögat, jag tror det är en fästing!
H - Gå till skolan nu så fixar jag det.
P - *Oroligt* men mamma, ta det försiktigt, om du inte kan göra det ta med henne till veterinären!
h - Jajaja, gå nu!

Nu när jag kom hem fick jag reda på att det var en fästing men den måste ha varit där väldigt länge för den var jättestor! Har varit orolig hela dan för min lilla älskling. INget får hända henne för då vet jag inte vad jag ska göra :( . Men nu är den iallafall borta och jag hoppas inte hon har några fler, usch på fästingar!


     
Me today

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se