Tigerkaka

Wihhoo, jag har bakat, som alltid tigerkaka! Medan den står i ugnen tänkte jag visa hur jag gör den, mitt recept ;)

Kameran har fått vara med hela vägen!



Du behöver det här (+ slev, gaffel, kniv, papper och sånt då)!


Smöra formen och bröa den (med ströbröd)!


Vispa socker och smör poröst


Tillsätt 1 ägg i taget.  (Första ägget)

(Andra ägget)

(Sista ägget)


Sila bakpulver&vetemjöl, blanda!


Blanda det i smeten med en slev


Häll i mjölk i smeten och fortsätt att blanda!


Såhär ser den ut när den är klar


Häll i 2/3 av smeten i formen


Såhär typ :P


Blanda lite kakao i smeten som är kvar


In i ugnen!


ta tid, vänta. wiihooo, färdigt!



Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se