Skärp dig P!

TILL MI SJÄLV
Nu för tiden har jag märkt att jag slarvar väldigt mycket med läxorna. Det är INTE okej! Pauline, det är faktiskt sista året nu. Okej, grundskolans betyg är inte det viktigaste för de försvinner när du kommit in på en gymnasieskola, de gills liksom inte längre. Då är det bara gymnasiepoängen som gäller. Men ändå! Du har inte kommit så långt än, du har inte ens kollat på en skola än, så dina betyg här på grundskolan är jätteviktiga. SKÄRP DIG! Några timmar mindre framför datorn skadar inte, det är din framtid det handlar om! Det är bara du som vet vad du vill och det är bara du som kan göra att du kan uppnå dina målar, bara DU! Okej, betygen som du får gäller höstterminen 09 och det är inte de som gills när du ska söka in på en gymnasieskola men de är ändå viktiga! Du behöver de för din preliminära sökning! Jag fattar inte varför jag börjat slarva så mycket själv. Men från och med nu ska jag faktiskt skärpa mig. Ändå om jag inte kommer få så många MVG:n så är jag nöjd ifall jag gör mitt bästa! Man kan ljuga för andra men inte för sig själv. Jag vet att jag kommer må jättedåligt i framtiden om jag inte gör mitt bästa nu. Att ångra sig är det värsta jag vet. Jag har gjort så många misstag förut, jag vill absolut inte göra fler misstag. Det får räcka nu, stopp. Jag ska försöka sätta ett mål för då är det oftast lättare när man håller sig motiverad och vet vart man vill nå. Jag är envis, jag kommer inte ge upp så lätt. NEJ!



Sådär, nu har jag skällt färdigt. Texten kunde bli mycket längre men det får räcka för denna gången. Dags att plugga ordentligt nu.


Hm, ojdå. Rufsigt hår. Men lovar, jag såg inte
ut så i skolan, lovar ;)




Godnatt♥


Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se