Start Of Something New

Hejsan! Hm, bloggade jag igår? Jag vet, har typ världens sämsta minne...suck^^ . Jaja, iallafall jag kan skriva om vad jag gått igenom igår ändå :)

Igår vaknade jag klockan halv 10, gick upp, ut med Suki, tog en varm och skön dusch, sminkar&tar på mig kläder, frukost och sedan satte jag på datorn för att kolla på en av mina favorit serier :)  . När klockan slog halv elva väckte jag mamma så hon skulle hinna göra sig i ordning, det var ju en väldigt speciell dag för mig..Jag satte bara på mig vanliga kläder och sminket blev också mycket mindre..Sedan åkte vi bort till munkebäck, för det är där jag ska göra min synundersökning...Asså va skönt att vara mig själv igen måste jag säga!!! Jag har hållt denna saken i snart 3 år och Ingen har fått dela den med mig, det var förra månaden som jag berättade för familjen, kunde inte stå ut med att leva ett suddigt liv mer!!! Synen hade blivit mycket sämre och jag fick huvudvärk så det var lika bra att berätta det och en till bra sak är att mamma & pappa låter mig få ha linser!! Fatta vad glad jag blev när jag fick höra det. Men dock måste jag också köpa ett par glasögon för man kan inte alltid ha på sig linserna...Jag tog hem tre par för att pröva och nu har jag bestämt mig för de lila =) . Ojdå, glömde nästan skriva vad jag har för synfel..tss . Optikern sa att jag bara har vanligt närsynhey och det är jag jätte glad över! Fast jag har en ganska djup synfel, hela - 2.75 och hon sa att det troligen kommer bli värre tills jag fyllt ca 20 år, då jag växt klart... Mer information om mina ögon kommer jag att skriva om framöver..just nu vet jag bara såhär mycket :)

Idag vaknade jag klockan 11 av väckarklockan, asså jag slår vad, om inte jag hade satt på väckarklockan hade jag typ inte vaknat förään klockan ett!! Men jag fattar inte varför jag kan vara så trött, jag la mig klockan 00 igår och har alltså sovit i mer än 10 timmar!! Och nu har jag huvudvärk..suck^^ (igen!) Sedan åkte jag och dansa utan Amalia, hon skulle iväg nånstans..Jojje var sjuk så vi hade Matilda istället och jag tycker hon är jätte duktig. Hennes koregrafi var grym och rolig men ändå inte för komplicerat för en nybörjare som mi :) . Önskar att jag hade henne istället..Aja, jag ska ändå inte forsätta med Hiphopen så...

Nu sitter jag och kollar på min favorit serie (igen) och den är så sorglig.. :(  . Iallafall, från och med idag, igår börjar mitt nya liv med synfel och jag ska leva ett bättre liv!! Klartslut. Detta löftet tänker jag hålla! Om jag bryter det så...vet jag inte :P . Tss

En gammal bild som jag tog i somras :) .


/PS

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se