Tillbaka i tiden

4 JUNI

Den dagen gick jag tidigare från skolan för att jag skulle hinna med tåget vi skulle ta. När jag kom hem packade jag det sista och mötte min kusin Emelie som också skulle följa med. Min pappa skjutsade oss (jag, min mamma och Emelie) till Nils Ericsson Terminalen och vi gick på tåget. Det första tåget var en x2000 så den var rätt så fräsch och fin, när vi kom till Katrineholm bytte vi tåg och det blev till ett mindre fint tåg. Den var väldigt gammal och man hörde knappt vad de sa i högtalarna när de sa vilken station vi stannat på och så. Nästa byte skulle ske i Sala. Mamma hade somnat och jag och Emelie satt och snackade, tiden gick så snabbt och plötsligt var klockan 18:47 och vi tåget skulle vara framme 18:50. Allting hände så snabbr, tåget stannade, vi gick av tåget och plötsligt stod vi där vid en liten busshållplats och vi såg inget folk. Efter en stund kom vi på att vi nog gick av en station för tidigt, vi hade nämligen gått av i Ransta. Det regnade och var skit kallt, vi  både skrattade och grät, vi grät för att vi inte visste var vi var och vad vi skulle göra och skrattade åt att vi var så dumma att vi åkte fel. Eftersom det bara skilde några minuter från Ransta och Sala så tänkte jag att det var rätt så när och sa till mamma att hon skulle ringa en taxi. Men såklart vi inte kan numret till taxin där uppe, men smart som mamma är så ringde hon nummerupplysningen 118118 och de gav oss numret. Mamma ringde och taxin var på väg men eftersom vi var i en liten mini ort så skulle det ta en stund innan taxin var framme och vi frös nästan ihjäl oss. Iallafall taxin kom till slut och han körde oss till Sala, resan gick på 500kr och när vi tittade på listan när nästa tåg skulle komma så stod det klockan 21.00 och därför skulle vi vara tvungna att sitta och vänta där i ca 2 timmar. Men när vi kom fram till stationen stod det en buss där och snäll som vår taxichaufför var så frågade han de ifall vi kunde få åka med för de skulle till Borlänge och snäll som han också var fick vi det. Borlänge ligger ca 1,5h från Mora med bil så vi ringde min moster och hon åkte dit och hämtade oss. Ja, det blev en dyr resa upp till Mora och jag var helt slut när vi kom hem till henne. Orkade knappt hälsa på mina två kusiner innan jag somnat i hennes säng. 

5 JUNI

Min kusin Jennifer skulle ta studenten så hon gick upp rätt så tidigt, likaså jag. När jag kom upp hade redan min mamma och min moster gått upp och höll på att förbereda inför studentmiddagen vi skulle ha efter hon tagit studenten. Jag hjälpte till att dekorera tårtorna som jag visade i förra inlägget och dukade fint. Sedan var det dags att åka in till parken där de skulle gå den lilla paraden och det var skoj. Sen kom min "morbror" s (det är typ inte min riktiga morbror) fru med deras bebis och min "morbror" jobbade. Den bebisen heter Erica och är super söt. När studentgrejen tog slut åkte vi tillbaka lägenheten och fixade resten som var kvar, gästerna kom vid 17 tiden och allt var klart innan dess. Middagen var lyckad och mina kusiner skulle ut och festa efter det så jag och Emelie fick stanna hemma och ha tråkigt. Vi gjorde inte så mycket, tittade på tv, satt en stund vid datorn och sedan lade vi oss.

6 JUNI
Oh, nationaldagen!

JAG ORKAR INTE SKRIVA MER NU, UPPDATERAR DETTA INLÄGGET SENARE, FÖRLÅT!
/Kram Pauline

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se