I MADE IT

Yeeeeey, jag lyckades med knäcken!


Jag följde detta receptet. Nej, vilken dålig bild, såg inte det innan! :/



Hittade den i mammas Damtidning! :)


Såhär såg det ut när jag hällt i allt..


Sen skulle jag "skala" mandlarna
och då låter man de stå i en skål
med kok hett vatten :)
(Det är det lättaste sättet att få av skalen på)


När man hällt i vattnet så måste man vänta en stund men
jag har ingen tålamod idag och det slutade med att jag bara
fick en i min andra skål :/

EFTER CA 20MIN (?)
så gjorde jag kultestet och den var klar :)

Det stod i receptet att det skulle bli ca 80st.
Jag har inte räknat de än men jag fyllde en hel bricka och
tallriken längre ner!





Sen gjorde jag några utan mandel som jag ska ta med till skolan imorgon, vi ska titta på film hela dagen typ♥. Alla vet väl att det är förbjudet att ta med nötter och mandlar till skolan?! :) . Ingenting med spår av det!!!

Aja, nu ska jag se om de är klara, jag vill äta! Sen ska jag titta på TV, see yaa!

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se