22 december

JULLOV, ÄNTLIGEN!

Nej, jag skrev ingenting igår, jag hade inte tid (like always), vi började vid 9.15 igår, tittade klart på filmen om Hitler, sen städade vi skåpen, åt lunch och skrev utvädering, sen slutade vi.

När jag kom hem åt jag mat och sedan åkte jag, mamma och moster till kusinerna och hämtade upp min faster och åkte till stan och shoppade. Det var super många i stan men jag fick iallafall köpt resten av julklapparna, därefter åkte vi hem till mormor igen och åt mat :) .

Idag

Började vid 9.50, vi gick till aulan för att titta på julkonserten kören satt ihop, jättemysigt. Sen gick vi till respektive klassrum och vi fick tillbaka betygen. Jag har egentligen varit orolig över mina betyg hela tiden men inte velat prata med någon om det. Pernilla fick tillbaka sina betyg före mig och hon fick 10MVG och 6VG, såklart hon blev jättenöjd. Det gjorde att jag kände ännu mer stress och jag började känna tårar komma, jag började smågråta, sen ropade Ulrika upp mitt namn och jag hämtade brevet. Jag ville inte öppna den så Pernilla öppnade och tittade, jag sa också att hon inte fick säga något men så gör hon det ändå. Hehe, hon sa att det var jättebra! Jag började känna mig lite lugnare och tittade också på pappret, jag blev jättechockad. Jag trodde aldrig att jag skulle få sånna här betyg, det fanns aldrig ens i mina drömmar. Gud vad jag blev chockad.

Men sen blev jag också lite besviken, jag hade sänkt mig i ett ämne och höjt mig i 6 ämnen och sänkt mig i ett ämne. Jag höjde mig i de ämnen jag aldrig trott att jag kunde höja mig i och sänkte mig i det ämnet jag aldrig trott att jag skulle sänka mig i. Åh, vad arg jag blev, det var i hemspråken jag sänkte mig från MVG till VG och jag ska fråga henne när vi börjar igen varför hon sänkte mig!

Jag fick iallafall 8 MVG och 10VG och så räknas de två sämsta ämnena bort, jag fick 280 poäng

Det är inte det att jag inte är nöjd men nu när jag tittar på pappret vet jag att jag kunde ha 2 MVG:n till om jag bara hade kämpat lite extra. Men nu vet jag att jag kan höja mig i 5 ämnen till, till MVG då och jag ska göra mitt bästa för att nå de betygen!

Ändå är det något jag inte känner mig nöjd med och så känner jag att jag inte gjort mitt bästa. De flesta säger nog att jag har för höga krav på mig själv men jag kan inte hjälpa det :/ . Jag är orolig över min framtid, bara för att jag inte är något underbarn som redan kan allt :(

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se