20 december

Hii!

I'm tired today!

Jag vaknade vid 12 idag och åt frukost och sen har jag inte gjort så mycket mer. Tittat på tv, bortat tänderna och stirrat in i datorskärmen. Ja, helt slö är jag! Men det är så skönt att inte ha några läxor kvar att göra yes! Såklart är jag avundsjuk eftersom det verkar som om hela Göteborg redan fått jullov medan vi slutar på tisdag, waay. Jag känner rätt många från andra skolor och frågade de när de börjar igen och alla börjar senare än oss. Vi har endast 2 veckor lov, alla andra har 3 veckor. Hur orättvist får det vara?!

Och varför jag inte skrivit något igår är för att jag inte haft tid. Det känns som att jag alltid säker den ursäkten men det är sant, jag har typ aldrig tid :/ My bad, men bara för att jag varit lat och inte köpt klart alla mina julklappar. Förlåt!

Igår vaknade jag vid 8 och började göra iordning mig. Magen pirrade och hela jag var jättenervös, jag skulle ju klippa mig. Det var ett år sen jag gjorde det senast och jag var jätterädd att min frisör skulle bli arg på mig. Iallafall, när vi kom dit (jag klipper mig på en salong som heter Diva, min frisör heter Nathalie) var det typ bara jag där. Haha, men hon var jättesnäll och trevlig och vi började prata om hur jag ville ha mitt hår, jag hade satt ihop ett collage och visade henne den och förklarade lite hur jag ville ha det. Sen tvättade hon mitt hår och började klippa. När det var klart tyckte både hon och mamma att det var jättefint och jag såg mer mogen och ungdomlig ut, jag blev jättenöjd. Är dock fortfarande ovan med luggen men det ordnar nog sig så småningom.

Efter klippningen mötte vi syrran, Helen, Louise och hennes mormor på mitt favorit café. Där åt vi frukost och sedan blev det dags för shopping. Jag hittade julklappar till alla förutom min pappa, aja, får hitta något till honom imorgon eller på tisdag...
Efter det åkte jag hem till mormor och där var vi resten av kvällen, lilla Elvin har blivit så stor nu♥


Jag och Elvin förra veckan!

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se