From now on

Hellu!

Jag har tänkt plugga lite nu. Min kropp börjar känna pressen, stressen och nervositeten mer och mer nu så det är lika bra att börja plugga ordentligt (pluggade innan också men inte så bra) och göra det bästa som jag kan så får man inga skuldkänslor om slutbetygen sen för då har man ju gjort sitt bästa. Nu blir det lite svenska, kärleksboken. Det är faktiskt ett ganska stort projekt inom svenskan och är en stor del av betygen i svenskan, biologin och so! Så nu ska jag verkligen läsa ordentligt varje mening, varje text jätte ordentligt så det är korrekt svenska, inga stavfel, lättläst och spännande. 
Jag tog inte med mig andra läxor hem så det blir mer pluggande om de andra imorgon då jag inte har någon träning eller annat skit :) . Ska plugga i cirka två timmar nu, sen blir det mat och efter det mycket piano spelande som jag latat med hela veckan, ska se till att spela så mycket så jag kan min låt. Denna veckan är det en Menuett från Mozart och min andra låt: RIver flows in you, kan nästan spela hela utantill nu, det är bara slutet som krånglar...

Jag kanske har skrivit det innan men här kommer det igen. Jag har en vana att alltid ha ställt väckarklockan oavsett om det är helg, lov eller vanlig skoldag. Det gör jag bara för att jag ska vara van vid ljudet så jag inte bara struntar i det och somnar om om det exempel är en skoldag. Det händer faktiskt lätt, kroppen styr en när man sover, då kommer man inte ihåg vissa saker så därför gör jag det. Vill verkligen inte komma försent till skolan, det är så pinsamt. 

När jag kom hem från Kajsa fest igår som faktiskt var väldigt trevligt men dock gjorde vi nästan ingenting (skriver om det i nästa inlägg) . Sen gick jag hem och kollade på tv tillsammans med mamma, trött som jag var somnade jag och väcktes en stund senare av mamma som sa att jag skulle gå och lägga mig. Jag orkade verkligen inte ta bort sminket så sköljde ansiktet, tog av linserna och borstade tänderna snabbt och vips så låg jag i sängen och sov som en stock. 

Nästa dag (idag) vaknade jag av väckarklockan som ringde klockan 10.30. Ja, hade då sovit i ca 10 timmar. Jag gick upp och åt frukost, sen blev det lite tv och satte mig till sist vid pianot och spelade en stund, sen blev det dags för dans. Pawel var i Spanien så vi hade en tjej som heter Joanna och som också pratar engelska, hon var jätte duktig och vi hade skoj. Pawel skulle engetligen ha hunnit tillbaka men hans pass blev stulen så han blev tvungen att stanna där och fixa ett nytt pass så det kommer ta några dagar, stackars...

Aja, nu blev det ett väldigt långt inlägg men det är så kul att skriva om sig själv, liksom få skriva ut allt som hänt, tankar och känslor. 

Plugg i 2 h, bye! 

/Kram Pauline

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se