Grattis Morbror!

Hejsan! Idag är det min morbror Kims födelsedag! Grattis till honom!!!! =)  . Detta är då hans 40års dag och eftersom 40 är ett jämnt tal och oftast så firar man det väldigt stort men tyvärr så jobbar min mamma idag så jag, mina syskon och min pappa ska iallafall åka dit :) . Det ska bli kul att få träffa Emelie, min kusin som jag inte träffat på länge!! Och så blir det säkert massa mat, tårta o presenter! Min familj köpte ett present kort från Siba till honom :) . Men nog pratat om detta..

Det har varit så himla stressigt på sistone..vi ska ha två prov denna veckan och ett efter lovet men jag har inte ens börjat plugga till något av de än /: . Och nu när vi går i åttan så ska vi också ha betyg för första gången och man ställer så stor krav på sig själv men även av ens föräldrar, de förväntar sig verkligen att man ska komma hem med MVG på alla ämnen..min syrra som nu går i andra ring på Gymnasiet hade ganska bra betyg i grundskolan men jag tror mamma förväntar sig att jag ska ha ännu högre betyg men det är ju vad jag tror. Idag på planeringen fick vi också pappren om utvecklingsamtal som vi ska ha om några veckor, det ska bli spännande men samtidigt känner jag rädsla..för jag har nu en ny mentor som heter Lisa men hon är bara "tillfällig vikarie" åt min riktiga SO/SV lärare. Men det känns ändå läskigt för när jag var liten blev jag anklagad för att vara en mobbare så varje gång jag hade utvecklingsamtal med vår gamla lärare började jag gråta..lite pinsamt nu när jag tänker efter :P . Fast de senaste gångerna har det gått ganska bra, inga tårar iallafall :) .

Aja, nu ska jag ta en frukt och "plugga" lite till engelska provet, visst är jag duktig?! :):)




Här är en bild på tårtan min syrra bakade till min morfars födelsedag.. :)

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se