Min lilla träningsrutin

Japp, ska från och med idag köra igenom ett träningspass varje kväll. Jag vet att jag försökt göra detta innan men det sket sig, men denna gången ska jag verkligen köra på allvar.

Det är inte okej att jag inte tränar längre. Det har nu gått mer än ett halv år sedan jag tränade regelbundet och jag har verkligen fått dåliga konsekvenser för detta. Min kropp är inte lika friskt längre eftersom jag inte alltid äter så hälsosamt. Om man tränar så är det okej, men jag gör ju inte det. Dessutom har jag tappat all muskelmassa samt min kondition, buhuu. Dock har jag bara mig själv att skylla på. Så japp, nu ska jag äntligen ta tag i det och kör igång med rutinen direkt ikväll. Det är jag själv som har planerat den och vi får hoppas på resultat inom en snar framtid, för om jag ser resultat kommer jag vara mer motiverad.

Jag har också börjat mäta mina olika kroppsdelar för att kunna se de riktiga förändringarna, vågen är inget att lita på. Dessa mått har jag skrivit ner i ett block, vet inte om jag ska skriva det här istället, vi får se. Jag började i alla fall med detta i samband med vårt nya år, 2011. Wiiie, som sagt, en av mina nyårslöften. Måste verkligen hålla kvar denna.

Jag förstår egentligen inte, jag har alltid varit den person som hållt igång hela tiden. Jag har testat på massa olika sporter och har varit den mest aktiva i familjen. Plötsligt lade jag bara av med allt och nu gör jag inte ett skit, detta är inte okej. Verkligen inte okej.

Om jag inte ser någon resultat ska jag verkligen skärpa mig och börja träna på gymmet igen, detta är ett måste!

Jag vill också bli vig, så har tänkt stretcha efter varje träningspass =) .

Alltså när jag säger träningspass så menar jag inget riktigt stenhårt pass, utan min egna lilla träningspass.

Den ser ut såhär:

Start:
- Fem riktiga armhävningar
- 10sek paus
- 10 armhävningar på knä
- 20 situps
- 15sek paus
- 20 situps
- 10sek paus
- 15 rygglyft
- 10 sek paus
- 10 benhävningar (rumpan vilas på händerna)
- 15 sek paus
- 10 benhävningar
(rumpan vilas på händerna)
x2

Sådär, det kanske ser väldigt lätt ut men jag är som sagt väldigt otränad just nu så tänker köra detta i en månad eller något och sedan öka lite mer osv. Det är mycket bättre än att köra stenhårt på en gång, kroppen måste vänja sig. Det tar tid, det förstår jag. Jag har tålamoden och jag är envis, nu kör vi!


I samband med detta ska jag verkligen skärpa mig och dra ner på godis, chips, läsk, bulla och allt sött. Det är ju helt onödigt egentligen. Jag har ju mina älskade frukter♥

Lycka till, till mig själv.

P.S Nu när jag sitter och skriver det här äter jag en påse sura ahlgrens bilar, ajabaja!
Okej, detta är sista gången, lovar, inget mer =)

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se