23 januari

Hejsan!

Just nu sitter jag hemma hos kusinerna på madrassen i deras datarum. Mamma spelar mahjong, brorsan, joshua & emil spelar data och resten vet jag inte vad de gör just nu. Samtidigt som jag skriver nu lyssnar jag på en superfin låt av Raymond Lam och Miriam Yeung. Den kommer från filmen Perfect Wedding, en rätt ny film som kom ut 2010.

Jag såg den för några veckor sedan och jag gillar den. Några andra filmer jag sett de senaste veckorna är Step Up 1, A children's eye (featuring Rainie Yang & Elanne Kong), Center stage: turn it up, Charlie St. Cloud och om en stund, när jag har skrivit klart detta inlägget (+ kanske någon mer) ska jag titta på Step up 3D. Filmer hjärta mig verkligen. Älskar att titta på filmer. Just det, någon gång denna veckan snackade jag med Amy och fick reda på att hon med sett Autumn Concerto och vi började prata om den filmen vilket ledde till att jag ville se den en gång till. Tredje eller fjärde gången nu men inte sämre för det. Det tog mig typ 3 dagar att se klart alla 21 episoder, galet I know. Min kropp fick ta mest stryk av detta, fick ca 5h sömn varje natt, jag har bara mig själv att skylla på. Men asså, när jag väl börjat titta på en serie/film så kan jag inte ta en pause, måste se klart den, haha.

Aja, nog snackat om filmer, igår (menar fredag, nu är klockan över tolv) fyllde Amy 17år och hade födelsedagsfest. Jag hade roligt, träffade nya människor, samt gamla barndomsvänner vilket var riktigt roligt men det spårade tyvärr ut. En dörr gick i paj, väggen hade hål, en tavla gick sönder, ett bord knäcktes på mitten, vinfläckar på golvet osv...Japp, den listan kan fortsätta i evighet (okej, överdrev nu) men japp, den spårade ur. Jag hade egentligen inte förväntat mig att det skulle bli en lugn kväll men det är så tråkigt att sånt här alltid ska hända. Okej, allt som gick sönder tänker de personer som gjorde det betala tillbaka för, men det handlar inte bara om pengar. Denna lokalen hyrde inte Amy själv, Mikael bad sin kompis att hyra den och att grejer gått sönder i lokalen kommer inte bara de som gjorde det drabbas utan också Mikael, samt Mikaels kompis. Detta tycker jag är väldigt orättvist, det var Amy som skulle ha festen, Mikael hjälpte till med så mycket och bar på ett stort ansvar hela kvällen, det såg ut som han hade kul, men det tror jag inte. Han var den som alla ropade på hela tiden, Mikael hit och Mikael dit. Han fick liksom aldrig slappna av och det tycker jag inte han förtjänar. Han är definitivt värd mycket mer. Han är verkigen en av de bästa killkompisarna jag lärt känna i mitt liv och det finns knappt något dåligt med honom, han ställer alltid upp för kompisar och är så himla omtänksam. Ja, alltså det går inte att beskriva men i alla fall, han är en grymt bra vän och förtjänar det bästa.

Japp, det hände lite mer grejer men vill inte riktigt skriva det här, detta fick mig med att tappa humöret men jag försökte göra det bästa av situationen, vid halv tolv-ett tiden började alla hjälpa till och städa och det gick väldigt bra. Vid halv 2 lämnade de sista lokalen (inklusive jag) och vi gick till Ranneberga centrum där alla skildes åt. Vissa gick hem, vissa väntade på bussen och jag, Felicia & Emelie fick skjuts hem av Felicias mamma till dem då. Vi hade det riktigt mysigt, åt lite nattmat, vitlöksbaguette i ögn, hade ett långt "deep talk" och sedan somnade vi på två sängar och låg på tvären. Det var faktiskt rätt bekvämt ändå, eller det kanske var för att jag var för trött för att tänka på om det var bekvämt eller inte. Vi lade oss iaf vid halv fem och vaknade vid tolv. Då gick Emelie hem och jag & Felicia åt frukost. Efter det skulle Felicia spela innebandy match i Lexby och jag följde med och titta. Det var en väldigt spännande match, tyvärr slutade den med 2-1 till Pixbo, men Partilletjejerna var grymma. Efter matchen fick jag skjuts hem, satt en stund framför datorn medan mamma bakade tiramisu, sedan åkte vi hit, till mormor. Vi har ätit middag och resten av kvällen har jag spenderat med Elvin och min kära dator, haha.

Aja, nu orkar jag inte skriva mer, i nästa inlägg kommer lite bilder från igårdagen (förrigår).


En till bild från vår engelska redovisningen. Det gick rätt bra förresten, har inte så mycket mer att tillägga.

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se