3 februari, KINESISK NYÅR

Ja, idag är det kinesernas nyårsdag, wiiie. Igår var det nyårsafton och vi firade det inte direkt. I förra veckan var vi ju hemma hos mormor och åt middag där och det var vår lilla firande i förväg. Jag tycker egentligen inte denna dagen är så speciell eftersom jag är uppvuxen här i Sverige och firar alltid nyår den 31 december, men kinesisk nyår är alltid roligt, det är alltid roligt att fira högtider. Förutom all firandet får man ju också pengar av alla vuxna, släktingar som vänner. Jag skulle inte säga att det är något man måste göra men det är en gammal kinesisk tradition (?) och eftersom kineser är kända för att ha en stor släkt kan det bli riktigt dyrt att fira nyår, haha. Men kineser är generösa och man ger borta dessa små röda kuverten med en peng i utan att tänka på att man faktiskt förlorar pengar ;) .

Aja, ville bara uppdatera lite, har inte gjort det på ett tag, jag vet. Men jag har väldigt mycket med skolan nu. Idag hade jag matteprov och det gick åt ****. Det är faktisk första gången det gått så dåligt på ett matteprov för mig, jag vet inte vad jag ska säga..
Eller hm, det gick faktiskt rätt dåligt för mig på nationella i 9:an.

Här är lite utav vad min fritid kommer att bestå av de närmaste veckorn.

VECKA 6
Historiainlämning ONS
Engelska skriva recension. TORS
Världsreligionsprovet. FRE
17ÅR SÖN
VECKA 7 - SPORTLOV!
VECKA 8 - HI PROV, SP redovisning.
VECKA 9 - SH PROV, Deadline Novell
VECKA 10 - MA PROV
VECKA 13 - MA PROV
VECKA 15 - LONDOOOOOON!
VECKA 16 - PÅSKLOV

VECKA 24 - SOMMARLOV


Haha, anledningen till varför jag har med loven är för att det får mig på bättre humör, då har jag något att längta efter.

Juste, jag fyller år nästa söndag, wiiieeee + att vi har sportlov då, me looove♥

Här kommer lite bilder på lilla jag, kände att det verkligen har varit brist på bilder den senaste tiden.

Dessa bilder tog jag nyligen, första försöket på allihopa, orkar inte anstränga mig. Ligger just nu på min säng och läser Twilight (igen!) på engelska. Vi ska som sagt skriva en bokanalys nästa torsdag, det är ett prov. Inte för att jag har något emot det precis, dessa böckerna är ju bara för underbara.







'
Usch, sånt där är inget man gillar. Och nej, jag har inte bara en, de är typ flera hundra stycken men denna kameran har inte så bra kvalité. Bra är det väl, man ser inte alla "flaws" med mitt face, tack.

Juste, en sista grej innan jag avslutar detta inlägget. Jag har börjat äta B-vitaminer och köpte även med mig en burk A-creme hem igår. Min hud har av någon anledning blivit väldigt torr denna vintern, det flagnar och huden spricker. Inte kul alls, jag har testat på massa olika metoder men de fungerar endast kortvarigt. Det kommer tillbaka igen och denna gången ville jag testa A-creme (som finns att köpa på hälsobutiker) som jag har läst om lite överallt på internet och det har bara varit positiva kommentarer. Emelie använder också denna krämen och hon rekommenderade den starkt så jag tänker ge den en chans. Jag har inget att förlora precis, eller?

B-vitaminer är bra för huden, hår, naglar m.m . Jag är väldigt dålig på att få i mig vitaminer så köpte därför med mig en burk b-vitaminer hem, min hy är verkligen hemsk.

P.S Jag började med detta idag =) D.S

Kommentarer

Lämna en kommentar här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se